haag buren op 30cm ipv 50 cm

kat007
Topic Starter
Berichten: 8

haag buren op 30cm ipv 50 cm

#1 , 22 jan 2016 12:45

Beste,

Mijn buren hebben in december ll. een haag gezet. Deze haag staat echter heel dicht bij de afsluiting (op 30 cm) zodat eenmaal de haag groot is snoeien onmogelijk zal zijn. Ik heb even op het internet info opgezocht en daar heb ik gevonden dat een haag op minstens 50 cm van de afsluiting moet staan.
Ik heb mijn buren hierover aangesproken en hen gevraagd of het niet mogelijk is de haag op de minimale afstand te planten. Ze weigeren.
Ik heb even bij de gemeente dan geïnformeerd maar die zeggen dat ze er niets aan kunnen doen. Dan maar even bij de wijkagent geïnformeerd maar ook daar geen reactie.
Waar en tot wie zou ik mij kunnen wenden?
Nu hebben wij van de haag geen last maar binnen afzienbare tijd zal dat wel anders zijn.

Alvast bedankt voor enige reactie!

Mvg,
Kathleen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 22 jan 2016 15:55

Je kan , als je er later effectief ook last van hebt, dan de vrederechter inschakelen.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 22 jan 2016 22:24

Gemeente mogelijk inbreuk op gemeentelijk bouwreglement en inbreuk op vb veldwetboek.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”