Verborgen gebreken

Pixer
Topic Starter
Berichten: 1

Verborgen gebreken

#1 , 20 jan 2016 15:32

Kan vochtprobleem bij bovenbuur later beschouwd worden als een verborgen gebrek?

In 2013 heb ik een appartement aangekocht in een gebouw dat gerenoveerd werd door een projectontwikkelaar. Werken die werden uitgevoerd zijn oa. winddicht maken, isolatie dak, nieuwe ramen, vervangen badkamer en keuken, elektriciteit en bepleistering.
Het betreft een gebouw van 4 units dat tot de 2e verdieping (mijn appartement) is ingesloten door de aangrenzende panden.
Mijn bovenbuur (3e en hoogste verdieping) heeft sinds het begin al last van vochtproblemen en is nog steeds in contact met de projectontwikkelaar om dit probleem op te lossen. Blijkbaar zou het probleem vooral te wijten zijn aan het feit dat de gevels van de aanpalende huizen in heel slechte staat zijn.

Ik sta op het punt om mijn appartement, waar totaal geen last is van vocht, te verkopen omdat ik met mijn partner een huis ga aankopen.

Kan een probleem bij de bovenbuur later eventueel beschouwd worden als een verborgen gebrek door een potentiële koper van mijn appartement? Omdat ik later niet voor onaangename verrassingen wil komen te staan, vraag ik me dus af of ik in dit geval meldingsplicht heb aan een potentiële koper.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding