Syndicus rekent de individuele mede-eigenaars kosten aan

SLA
Topic Starter
Berichten: 69

Syndicus rekent de individuele mede-eigenaars kosten aan

#1 , 20 jan 2016 11:30

Beste experten,

Onze syndicus rekent de individuele mede-eigenaars kosten aan voor betaalherinneringen , dossierkosten , administratiekosten, enzovoort, terwijl de algemene vergadering daarover nooit een beslissing heeft genomen. (Hoewel ik mij meteen de vraag stel of de algemene vergadering in deze wel een beslissing kan nemen, gezien de syndicus van de vereniging dit doorrekent aan de individuele mede-eigenaars, terwijl de syndicus enkel een relatie heeft met de vereniging van mede-eigenaars ?)
Deze gelden worden ook via de rekening van de vereniging versluist naar de zakken van de syndicus.
Bovendien meen ik dat het financieel beheer tot het takkenpakket van de syndicus behoort, waarvoor hij via de vereniging reeds een vergoeding ontvangt.
Een en ander kan ook pas een jaar na de feiten worden vastgesteld namelijk wanneer de individuele eigenaars een overzicht van hun rekening ontvangen.
In elk geval is het zo dat deze kosten blijkbaar tot honderden euro's per jaar kunnen oplopen.

Hoe hierop te reageren ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 20 jan 2016 12:16

Wat staat hierover in het contract dat de VME met de syndicus heeft afgesloten?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 20 jan 2016 12:47

Gewoonlijk wordt de syndicus betaald voor de tijd en zijn intelligentie die hij in de VME steekt (beheer-afrekeningen)
Alle andere kosten zoals postzegels enz kunnen afzonderlijk aangerekend worden. De syndicus kan toch niet, bij het opmaken van zijn offerte, Hoeveel rappels en eventuele procedures er zullen gevoerd worden. Hij mag die kosten dus bijkomend aanrekenen, tenzij het anders is vermeld in zijn overeenkomst met de VME

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”