minimale hoogte scheidingsmuur

macmona
Topic Starter
Berichten: 4

minimale hoogte scheidingsmuur

#1 , 18 jan 2016 17:28

beste,

buur wil onze scheidingsmuur verlagen waardoor die aan zijn kant 2 m hoog wordt (staat op verdiep waardoor er gemakkelijker inkijk is bij mij maar niet omgekeerd) . Ik las ergens dat scheidingsmuren (gemene muren) afhankelijk van in welk gebied ze liggen een minimale hoogte moeten hebben:

Een scheidingsmuur moet volgens de wet steeds een hoogte hebben van drie meter en twintig centimeter in steden met meer dan 50.000 inwoners. In andere steden moet een scheidingsmuur twee meter zestig zijn. Op het platteland zijn er geen wettelijke minimumafmetingen opgelegd.

uitzonderingen:

Het is ook steeds van belang om te kijken waar de tuinmuur staat. Er zijn namelijk gebruiken en verkavelingsvoorschriften die kunnen afwijken van de wettelijke voorschriften.
..
Ook als uw woning gelegen is in een verkaveling, BPA of een RUP dan zullen er hoogstwaarschijnlijk wel voorschriften zijn met betrekking tot de hoogtes van afscheidingen tussen percelen, die kunnen afwijken van de wettelijke regeling.


Mijn woning is dus gelegen in een RUP. Is dat de gemeente die weet wat de hoogte van zo'n muur moet zijn of waar kan je dat nog te weten komen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding