Wat dient een syndicus te doen...

Casis
Topic Starter
Berichten: 56

Wat dient een syndicus te doen...

#1 , 17 jan 2016 18:54

Allen,

Korte vraag. We zitten nu al 6 maanden met een kuis firma die niet opdaagt of erg slecht werk levert. Verschil tss geweest en niet geweest is amper vast te stellen.

Al sinds augustus heb ik hierover contact met de syndicus. Zijn antwoord: "Als ik bel nemen ze niet op en op mail reageert men niet ( bij het kuisbureau)"

In oktober neem ik opnieuw telefonisch contact, zelfde excuus van de syndicus. Ik heb daarop geantwoord dat hij misschien dan is een alternatief moet zoeken en de mensen op zijn mins in gebreken moet stellen. Hij kon mij op dat moment zelf niet aangeven wanneer deze mensen de opkuis komen doen. ( poetsschema)

Eind november krijg ik te horen dat men op zondag zou komen. We zijn ondertussen al 6 weken verder niemand gezien, syndicus antwoord niet meer op mails.

Wat kan ik verder ondernemen dan elke week opnieuw een mail sturen dat het weer niet gebeurd is. Bij de eindafrekening zal het zowiezo weer enkel rondjes discussie worden..

Alvast bedankt voor jullie input!

Cas.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#2 , 17 jan 2016 20:11

Blijkbaar geen goede syndicus. Had de poetsfirma reeds eerder schriftelijk in gebreke moeten stellen en bij niet-naleving van de afspraken het contract opzeggen en een andere firma aanspreken.
Best lijkt me, de syndicus zelf schriftelijk (aangetekend) in gebreke te stellen wegens het niet-nakomen van zijn verplichtingen.
Hopelijk schiet hij dan wakker en in actie. Succes toegewenst !

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 19 jan 2016 11:48

“Art.577-6...§ 3. De bijeenroeping vermeldt de plaats waar, alsook de dag en het uur waarop de vergadering plaatsvindt, alsmede de agenda met opgave van de punten die ter bespreking zullen worden voorgelegd. De syndicus agendeert de schriftelijke voorstellen die hij heeft ontvangen van de mede-eigenaars, van de raad van mede-eigendom of de deelverenigingen zonder rechtspersoonlijkheid, ten minste drie weken vóór de eerste dag van de in het reglement van mede-eigendom bepaalde periode waarin de gewone algemene vergadering moet plaatsvinden...Art.577-8...§ 4. Ongeacht de bevoegdheid die hem door het reglement van medeëigendom wordt toegekend, heeft de syndicus tot opdracht :...3° de beslissingen die de algemene vergadering heeft genomen, uit te voeren en te laten uitvoeren...Art.577-8/1. In elk gebouw of groep van gebouwen omvattende ten minste twintig kavels met uitzondering van de kelders, garages en parkeerplaatsen, wordt door de eerste algemene vergadering een raad van mede-eigendom opgericht. Deze raad, die enkel bestaat uit mede-eigenaars, wordt ermee belast erop toe te zien dat de syndicus zijn taken naar behoren uitvoert, onverminderd...”(Burgerlijk Wetboek=B.W.).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”