Mede-eigendom

LindaEline
Topic Starter
Berichten: 1

Mede-eigendom

#1 , 10 jan 2016 19:29

Geachte,

Wij (de mede-eigenaars) van een appartementsgebouw) wensen herstellingswerken te laten uitvoeren aan één van de terrassen.Het gaat hier om mijn terras op de 2de verdieping.

Wij vernamen reeds dat een deel van de kosten gemeenschappelijk zijn (betonconstructie en waterdichting) en een deel privatief (tegels en balustrade). Hierover bestaat verder ook geen discussie.

Wij lieten reeds een offerte opmaken voor de uitvoering van de werken. Deze offerte staat op mijn naam.

Hierover heb ik de volgende vragen:

1) Moet de offerte niet op naam van de Gemeenschap van Eigenaars staan?
2) Wie dient deze offerte te aanvaarden? Ben ik dit (als eigenaar van het appartement waarbij het terras hoort) of is dit onze syndicus?

Ik wil uiteraard niet dat er achteraf problemen ontstaan doordat de offerte op mijn naam staat en ik hiervoor mijn goedkeuring heb gegeven.

Dank alvast voor uw antwoord.

Met vriendelijke groeten,


Linda

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 jan 2016 19:39

Het is de AV die zijn goedkeuring dient te geven. Best een offerte vragen op naam van de VME

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 10 jan 2016 19:47

De AV zal zijn goedkeuring moeten geven.
Daarvoor is minstens 3/4 van de stemmen vereist.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”