Vrijstelling verzekering - mede-eigendom aansprakelijk

Roland7
Topic Starter
Berichten: 52

Vrijstelling verzekering - mede-eigendom aansprakelijk

#1 , 21 dec 2015 22:35

Ik ben mede-eigenaar en heb schade gehad door water via het plafond. Boven dit plafond ligt een terras. De waterkering van het terras was het probleem. Er is geen twijfel dat een gemeenschappelijk deel de oorzaak van de schade is.

Ik ben de enige die schade heeft geleden.
Mijn schade is vergoed door de verzekering (blokpolis) met afhouding van de vrijstelling (en de BTW, maar daarover gaat het hier niet).

Volgens de "professionele" syndicus moet de raad van mede-eigendom beslissen of die vrijstelling mij al dan niet vergoed wordt, en is dit "gebruikelijk".

In de statuten, het reglement van orde en de verslagen van algemene vergardering staat hierover niets vermeld.

Ik heb de herstelling zelf uitgevoerd en kan dus geen facturen voorleggen.

Volgens mij moet de mede-eigendom (via de syndicus) gewoon mijn schade vergoeden, inclusief franchise dus, en komt de raad van mede-eigendom hier niet bij kijken.

Ik heb geen zin om de raad van mede-eigendom hierbij te betrekken als het niet nodig is.

Hoe dit aan te pakken? Wat zegt de wet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 21 dec 2015 23:15

Volgens de "professionele" syndicus moet de raad van mede-eigendom beslissen of die vrijstelling mij al dan niet vergoed wordt

Larie. Waar haalt hij het vandaan.
De RvME heeft dergelijke bevoegdheid niet.
U moet 100 percent vergoed worden. De vrijstelling komt ten laste van de VME.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”