doorgang met erfdienstbaarheid

phidoto
Topic Starter
Berichten: 6

doorgang met erfdienstbaarheid

#1 , 21 dec 2015 19:10

Hallo

Naast ons huis staat een huis te koop,hier rust een erfdienstbaarheid van doorgang op.Deze doorgang loopt in feite een beetje door het huis,meerbepaald door de veranda.Dus wij mogen deze doorgang benutten (staat ook beschreven in onze akte) Nu zijn er potentiele kopers voor dit huis en ze hebben me gevraagd om deze doorgang te verplaatsen net naast mijn woning.Hier ga ik dus onmiddelijk mee akkoord want dan loopt deze doorgang veel praktischer,zij gaan namelijk het ganse pand afbreken en er een nieuwe woonst op bouwen.Nu is mijn vraag,indien ze voorstellen dit deel (ongeveer 17 vierkante meter) over te kopen,op wat moet ik dan letten,is het dan ook logisch dat ik voor mijn doorgang moet betalen ? (nu zit hij mee in het huis dat ik kocht) en hoe zit het met mijn zijgevel.Dienen zij deze vochtdicht te maken want nu staat het pand aan mijn huis gebouwd?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 04 jan 2016 16:02

Tuurlijk moet u hier niet voor betalen. U heeft namelijk recht op die erfdienstbaarheid. Zij mogen die erfdienstbaaheid verplaatsen met uw toestemming, maar hieraan mogen voor u geen kosten gebonden zijn.

Iedere schade ten gevolge van hun handelen(dus ook vochtproblemen) moet gedekt worden door uw buren.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”