Afbraak gemene muur

velaro
Topic Starter
Berichten: 1

Afbraak gemene muur

#1 , 14 dec 2015 18:33

Mijn buur heeft van de vorige eigenaar van mijn perceel de toestemming verkregen om de gemeenschappelijke muur tussen onze percelen af te breken. Ondertussen is deze persoon overleden. Wij hebben de grond immers gekocht van zijn erfgenamen. Toen is hier niets over gezegd geweest. Deze verklaring tot toestemming is inmiddels meer dan een jaar oud. Kan mijn buur zomaar overgaan tot afbraak of moet hij hiervoor opnieuw toestemming vragen aan mij?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 15 dec 2015 10:41

Uiteraard kan dit niet. Hij heeft opnieuw uw toestemming nodig. Want dit is nu ook uw muur.

De afspraken met de vorige eigenaar maken nu niets meer uit. Hij had die muur moeten afbreken toen die vorige eigenaar nog effectief eigenaar was.

Breekt hij die muur toch af, dan kan je naar het vredegerecht stappen en eisen dat hij de muur in zijn oorspronkelijke staat hersteld. Uiteraard alle kosten ten zijnen laste.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”