Nutsleidingen in privédeel

Pierrot
Topic Starter
Berichten: 2

Nutsleidingen in privédeel

#1 , 11 dec 2015 23:46

Hoi,

Ik weet niet goed of ik dit in het juiste forum zet en mijn excuses als ik verkeerd ben!
Men vriendin en ik hebben ons oog laten vallen op een appartement dat zich bevind in een woning die opgesplitst is geweest in 2 appartementen
De nutsleidingen (meters) van beide appartementen bevinden zich in een kelder die tot het deel behoort van het appartement dat wij graag zouden willen kopen.
Nu is mijn vraag;
1. Is dit wettelijk in orde, mogen die meters daar staan of moeten die verplaatst worden naar het gemeenschappelijke deel (Prov Antwerpen, Mortsel)
2. indien deze verplaatst moeten worden, wie moet voor deze kosten opdraaien? bvb gedeeld door beide partijen

Bedankt!

Pierrot

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 dec 2015 09:32

De plaats van de meter sis niet wettelijk bepaald, maar ze moeten wel door iedereen en altijd bereikbaar zijn. De nutsmaatschappijen zetten deze meters bijna altijd op de muur die het dichts bij de straat is gelegen.
Indien de meters bereikbaar blijven kan het dus.

Pierrot
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 13 dec 2015 10:17

bedankt voor de reactie! het grootste probleem is dat de kelder zich achter de voordeur van het appartement bevind. Dus als de ene bewoner aan zijn/haar meters wilt zou die altijd via de andere bewoner moeten gaan.

Reclame

WP002
Berichten: 1479

#4 , 13 dec 2015 10:33

Als u in goede verstandhouding met de buur daar afspraken over maakt, kan dit. Allicht zal dat goedkoper zijn dan de meter te verplaatsen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”