Extra 'dubbele' kosten

Ingeborg79
Topic Starter
Berichten: 7

Extra 'dubbele' kosten

#1 , 10 dec 2015 09:30

Beste,

Wij zijn tijdens onze laatste AV er niet bij kunnen zijn en er is beslist dat naast een verhoging van de maandelijkse bijdrage er ook een reservekapitaal aangelegd dient te worden voor onverwachte uitgaven. Bovendien dient er ook nog een factuur betaald te moeten worden van extra gemaakte kosten het gedane boekjaar.

Nu zit ik daar toch mee of dat dit zo maar kan?

- De verhoging van de maandelijkse bijdrage kan ik begrijpen maar enkel als dit komt doordat de bijdragen voorheen te weinig opleverden voor de gedane kosten. Indien dit niet het geval is lijkt mij een verhoging toch niet nodig? Of mag dit wel zonder opgaaf van reden?
- Indien er een verhoging van de maandelijkse bijdrage is, hoeft er toch ook niet nog eens extra een reserve kapitaal aangelegd te worden? Ik mag er toch vanuit gaan dat de Syndicus de inkomsten goed beheerd en in het oog houdt dat er niet meer uitgaven gedaan worden dan dat er inkomsten zijn? En indien er meer kosten gemaakt dreigen te worden, dient de Syndicus ons dan niet eerst daarover te informeren en te bevragen?
- De syndicus weigert specificaties te geven van de extra gemaakte kosten van de afgelopen 2 boekjaren. Hij geeft aan dat deze verwerkt zijn in de AV notulen maar daar kan ik als leek geen specifieke extra kosten terug vinden. Wat nu?

Uiteraard betaal ik mijn bijdrage maar ga niet zo maar geld over de balk smijten voor die kosten die ik niet ken of niet gedaan zijn.
Wie heeft er tips of uitsluitsel voor me? Alvast dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 10 dec 2015 11:33

- De verhoging van de maandelijkse bijdrage kan ik begrijpen maar enkel als dit komt doordat de bijdragen voorheen te weinig opleverden voor de gedane kosten. Indien dit niet het geval is lijkt mij een verhoging toch niet nodig? Of mag dit wel zonder opgaaf van reden? Indien dit is goedgekeurd door de AV is dit legaal in orde.
- Indien er een verhoging van de maandelijkse bijdrage is, hoeft er toch ook niet nog eens extra een reserve kapitaal aangelegd te worden? Ik mag er toch vanuit gaan dat de Syndicus de inkomsten goed beheerd en in het oog houdt dat er niet meer uitgaven gedaan worden dan dat er inkomsten zijn? En indien er meer kosten gemaakt dreigen te worden, dient de Syndicus ons dan niet eerst daarover te informeren en te bevragen?De maandelijkse voorschotten dienen voor de lopende uitgaven. De stortingen in het reservefonds dienen om toekomstige grote werken te financieren. Dus twee totaal verschillende zaken. Blijkbaar is dit ook zo gestemd door de AV. Dus ook wettelijk ok.
- De syndicus weigert specificaties te geven van de extra gemaakte kosten van de afgelopen 2 boekjaren. Hij geeft aan dat deze verwerkt zijn in de AV notulen maar daar kan ik als leek geen specifieke extra kosten terug vinden. Wat nu?Indien u de financieel-technische aspecten niet begrijpt doe dan beroep op iemand met de nodige kennis om het aan u uit te leggen. Trouwens hebt u geen kostenafrekening gekregen? Daar staat alles in.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Ingeborg79
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 15 dec 2015 11:42

Als ik de uitleg niet begrijp tot wie zou ik mij dan kunnen wenden?

Reclame

Ingeborg79
Topic Starter
Berichten: 7

#4 , 15 dec 2015 11:53

Dan nog een vraag: er is info opgevraagd door de makelaar bij de syndicus. Voor deze info hebben wij een factuur van de makelaar ontvangen.
Echter ontvangen we voor dezelfde aanvraag nu ook een factuur van de syndicus? Mag dat? Nu betaal ik dan toch ook dubbel?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”