Beste,
Wij zijn tijdens onze laatste AV er niet bij kunnen zijn en er is beslist dat naast een verhoging van de maandelijkse bijdrage er ook een reservekapitaal aangelegd dient te worden voor onverwachte uitgaven. Bovendien dient er ook nog een factuur betaald te moeten worden van extra gemaakte kosten het gedane boekjaar.
Nu zit ik daar toch mee of dat dit zo maar kan?
- De verhoging van de maandelijkse bijdrage kan ik begrijpen maar enkel als dit komt doordat de bijdragen voorheen te weinig opleverden voor de gedane kosten. Indien dit niet het geval is lijkt mij een verhoging toch niet nodig? Of mag dit wel zonder opgaaf van reden?
- Indien er een verhoging van de maandelijkse bijdrage is, hoeft er toch ook niet nog eens extra een reserve kapitaal aangelegd te worden? Ik mag er toch vanuit gaan dat de Syndicus de inkomsten goed beheerd en in het oog houdt dat er niet meer uitgaven gedaan worden dan dat er inkomsten zijn? En indien er meer kosten gemaakt dreigen te worden, dient de Syndicus ons dan niet eerst daarover te informeren en te bevragen?
- De syndicus weigert specificaties te geven van de extra gemaakte kosten van de afgelopen 2 boekjaren. Hij geeft aan dat deze verwerkt zijn in de AV notulen maar daar kan ik als leek geen specifieke extra kosten terug vinden. Wat nu?
Uiteraard betaal ik mijn bijdrage maar ga niet zo maar geld over de balk smijten voor die kosten die ik niet ken of niet gedaan zijn.
Wie heeft er tips of uitsluitsel voor me? Alvast dank.