Van de syndicus krijg ik geen afrekening

Hilde Verjans
Topic Starter
Berichten: 40

Van de syndicus krijg ik geen afrekening

#1 , 10 nov 2007 09:56

Zojuist vertellen de andere mede-eigenaars mij dat de syndicus hen reeds meer dan 1 maand geleden een afrekening bezorgde. Ik heb deze afrekening niet ontvangen, waardoor ik ze ook niet kan betalen. Allicht bezorgde de syndicus mij geen afrekening om mij alzo tijdens de algemene vergadering te kunnen afschilderen als wanbetaler.

Dit berust op pesterijen die allesbehalve plezant zijn.

Kan iemand mij vertellen hoe ik hierop moet reageren?
Met vriendelijke groet

Hilde Verjans

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 10 nov 2007 12:10

Zojuist vertellen de andere mede-eigenaars mij dat de syndicus hen reeds meer dan 1 maand geleden een afrekening bezorgde. Ik heb deze afrekening niet ontvangen, waardoor ik ze ook niet kan betalen. Allicht bezorgde de syndicus mij geen afrekening om mij alzo tijdens de algemene vergadering te kunnen afschilderen als wanbetaler.

Dit berust op pesterijen die allesbehalve plezant zijn.

Kan iemand mij vertellen hoe ik hierop moet reageren?
Laat je niet provoceren. Bepaal eerst en vooral je benaderingswijze op basis van wat in de andere topic gezegd is. Reacties op provocaties moeten liggen in de lijn van wat je eigen doel is en niet dat van je tegenstrever.

Het is de syndicus die moet aantonen dat je de individuele afrekening hebt ontvangen.

Hoogstens zou ik hem een kort en beleefd briefje sturen waarin staat dat het jou verwonderd dat je nog geen jaarafrekening heb ontvangen. En dat in tegenstelling met vorige jaren. Voeg dat eventueel toe aan je brief over de uitnodiging van de AV.

Maar ik vermoed dat het beter is niets te doen voor wat de afrekening betreft. Het is een secundair element. Als de syndicus je op basis van die elementen zwart maakt tijdens de AV, is hij partijdig en kan hij afgezet worden door de Vrederechter.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”