bijeen roeping algemene vergadering! - wat te doen als:

abc-ke
Topic Starter
Berichten: 1

bijeen roeping algemene vergadering! - wat te doen als:

#1 , 02 dec 2015 14:39

Enkele dagen geleden informeer ik (als voorzitter RVM, en commissaris v/d rekeningen) bij de syndicus naar het feit dat wij nog geen uitnodigingen hebben gekregen voor de AV van dit jaar.

De syndicus, na veel vijven en zessen (emails en herinneringen, ondertussen staat half de mede eigendom bij mij aan de deur voor een datum), antwoord mij telefonisch dat de AV zal door gaan nu 18 december ek. Ik vermelde de syndicus onmiddellijk dat de periode voor de AV vastligt volgens basis akte en regelement van mede egiendom in de periode van 2 tot 16 december, en dat in de notullen (ondertekend zoals het hoort door iedere mede eigenaar) van de av 2014 dit ook vermeld staat als 'de volgende AV vind plaats in de periode van 2 tot 16 december, bij voorkeur een vrijdag. De syndicus antwoord mij vervolgens dat er teveel AV's zijn en geen zaal meer vrij is.

Langs de ene kant kan ik het antwoord begrijpen, langs de andere kant niet. De wet op de mede eigendom zegt jaarlijsk in de zelfde periode, de Syndicus is reeds op de hoogte sinds het opstellen van het verslag v/d Av 2014 en alle AV (van zijn andere gebouwen zijn voorbij sinds april 2014) Ik kan enkel maar concluderen dat eneige vorm van organisatie ontbreekt bij de syndicus.

Ondertussen heeft de Syndicus alle mede eigenaars geconsulteerd (telefonisch) om de vergadering te laten door gaan op 18 december (men had keuze uit 2 datums 12 december ek, een zaterdagvoormiddag en 18 december).

(meerderheid van de gecosulteerde mede eigenaars stemt toe, met 18 december)

Verder ontving ik gisteren (via email, werd destijds ook tostemming voor gegeven) de uitnodiging met de vermelding van datum en uur. (18 december) De agenda en de individuele afrekeningen zouden ons later bezorg worden via email en/of post.

Asl voorzitter van de RVM begrijpen jullie dat ik dit niet zomaar kan laten voorbij gaan:
(ik weet ook wel dat de praktijk niet altijd overeenstemt met de gemaakte wetgeving, maar wil toch een heel duidelijk signaal geven dat dit niet kan/hoort)

1/ de syndics organiseert een AV buiten de periode van 15 dagen? en deeld dit mee op het laatste nippertje en dan nog op aandringen omdat we nog steeds niets gehoord hebben

2/ de uitnodigingen zijn onvolledig, geen agenda punten ontvangen. De vergadering is 18 december, en de wet op de mede eigendom zegt ten minste 15 dagen voor de AV.

Hoe geef ik een duidelijk signaal aan mijn syndicus dat dit niet kan,telefonisch aansporen tot orde, helpt niet. Een disciplinaire klacht bij het BIV ? Hoe pak je dit aan.

abc-ke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adsummam
Berichten: 581

#2 , 04 dec 2015 01:16

Kruispost met forum andere website.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 04 dec 2015 10:25

Andere syndicus aanstellen

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”