probleem met buur over scheidingsmuur

Hans.
Topic Starter
Berichten: 2

probleem met buur over scheidingsmuur

#1 , 27 nov 2015 16:57

Vandaag deed er zich het zoveelste probleem voor met onze buur. Ons huis, gebouwd rond 1924 en door ons gekocht zo’n 10 jaar geleden, heeft gedeeltelijk een plat dak dat grenst aan het plat dak met de buur. Op de scheidingsmuur liggen dekstenen die er vandaag af hadden gemoeten omdat de dakwerker mijn dak kwam isoleren, en hiervoor het scheidingsmuurtje ook iets moest ophogen. Echter de dakwerker is onverrichter zaken weer weggegaan omdat de buur hem verbood de dekstenen te verwijderen. Volgens de buur is het zijn muur en moeten wij daar vanaf blijven. Op het registratiekantoor is inderdaad niets te vinden over de gemeenmaking van een muur met deze buur.
Mijn vraag is nu wat kunnen wij doen om dit probleem met de buur voor eens en voor altijd op te lossen want gewoon rustig praten heeft helaas tot nu toe niets opgeleverd .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 nov 2015 18:36

Er is niks terug te vinden over de gemeenmaking, maar is er wel iets terug te vinden dat uw buurman de eigenaar zou zijn? Naar waar wateren de dekstenen af? Volledig naar de kant van uw buur?

Hans.
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 27 nov 2015 19:08

bedankt voor de reactie
nee het enige dat ik weet is dat de buur hier is komen te wonen dan wij . En de dekstenen wateren naar beide kanten af. Volledigheidshalve als dit ertoe doet, hun schoorsteen staat wel midden op de scheidsmuur en die van ons staat geheel aan onze kant.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 27 nov 2015 20:02

Indien dekstenen naar de 2 kanten afwateren wordt aangenomen dat muur gemeenschappelijk is. Ook is er aan beide kanten van de muur gebouwd. Als buur niet vrijwillig wil, zal VR moeten tussenkomen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”