Kosten onverkocht eigendommen

stabilo
Topic Starter
Berichten: 18

Kosten onverkocht eigendommen

#1 , 21 nov 2015 15:58

Iets meer als een jaar woon ik in een nieuw appartementsblok. Niet alle appartementen zijn reeds verkocht. De syndicus rekent nu alle kosten door aan de bewoners : dus ook de kosten van de niet verkocht delen ! Mag dat ? De syndicus doet dat om alle kosten te kunnen betalen daar de bouwheer weigert de kosten van de niet verkochte delen te betalen : kan de bouwheer dat zomaar weigeren ? (ik denk dat de bouwheer wel verplicht is de kosten van de niet verkocht app. te betalen : tenslotte is de bouwheer nog steeds eigenaar van die niet verkochte app.) Kunnen wij de bouwheer dus verplichten om te betalen en kunnen wij ook werken met terugwerkende kracht ? (ik bedoel kunnen wij dat vragen van maanden ver?)
Mocht de bouwheer toch weigeren om te betalen wat kunnen wij dan ondernemen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 nov 2015 16:27

Kosten van de leegstaande appartementen zijn tlv de bouwheer.
VME zou via syndicus en vrederechter, bewarend beslag kunnen laten leggen op een onverkocht appartement, zodat bouwheer het niet meer kan verkopen zonder de achterstallige kosten te betalen.
Laatst gewijzigd door mava105 op 21 nov 2015 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 21 nov 2015 16:27

Bouwheer moet betalen zoals elke andere mede-eigenaar.
De syndicus moet die bouwheer in gebreke stellen en zonodig, als vertegenwoordiger van de VME, hem dagvaarden.
Indien syndicus weigert dan dreigt u met zijn afzetting.
Ik kan deze raad met een zekerheid van 100 percent meegeven, want ik was in gelijkaardige situatie en heb gelijk behaald.
Actie dus, NU!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 22 nov 2015 10:19

In een nieuw appartementsblok waar ik een appartement heb heeft de syndicus correct de kosten van niet verkochte appartementen doorgerekend aan de promotor (die ook eigenaar is van de immo / syndicus). Idd doen dus.

stabilo
Topic Starter
Berichten: 18

#5 , 27 nov 2015 20:30

Bedankt voor jullie reactie.
Bouwheer wil nog steeds niet betalen : zullen hem dagvaarden

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”