Scheidingspaal

liam163
Topic Starter
Berichten: 1

Scheidingspaal

#1 , 10 nov 2015 14:35

Wij bewonen onze eigendom 42 jaar , ik heb met een vergunning mijn eigendom afgesloten met een afspanning paal + 1 plaat +draad zoals was voorgeschreven , om dit te doen aankomen zijn ze met de achterste platen ongeveer 20 cm van de scheidingslijn gebleven , daarna heb ik een haag van bomen geplant op 50 cm van mijn afsluiting dus een 70 cm van de scheidingslijn , die ik altijd gesnoeid heb op 2 meter hoogte.
Een tiental jaar geleden hebben ze tegen mijn eigendom gebouwd en hebben de buren een haag geplant op 15 cm van mijn afsluiting , dit heb ik gezien nadat een van de eigenaars mij aansprak dat mijn bomen zijn haag scheef drukte en of ik dit kon verhelpen , omdat ik geen ruzie wilde met de buren en aangezien ik al een dagje ouder word heb ik dan besloten mijn bomen te verwijderen .
Een tijdje later , na 42 jaren had ik er zelfs nog niet aan gedacht dat de scheidingslijn 20 cm achter mijn afsluiting lag en dat hij zijn haag dus op mijn eigendom heeft geplaatst , ik heb hem dat verteld , en nu komt het , 2 maanden later merkte ik op dat mijn scheidingspaal verwijderd was , ik heb hem daar op aangesproken en gevraagd dat hij deze wilde terug plaatsen , zijn antwoord was dat hij van niets wist maar dat waarschijnlijk deze paal was meegenomen door de personen die twee meter verder bij hem op zijn eigendom klinkers hebben gelegd en dat hij dan al lang in het containerpark zou liggen .
Onze afspraak was een maand geleden dat hij een andere paal zou plaatsen , wat op dit ogenblik nog niet is uitgevoerd , ik wil ruzie met mijn buren vermijden , maar wat als hij zijn afspraak niet nakomt , hoe kan ik dit oplossen ?
Heeft er iemand een oplossing ?
Mvg ,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 12 nov 2015 12:08

“Art.38.De in het Burgerlijk Wetboek(art.646) bedoelde afpaling wordt op het terrein aangegeven op de wijze en met behulp van de uiterlijke tekens, tussen de betrokken partijen overeengekomen, en moet bovendien blijken uit een proces-verbaal en een plan, die in twee genummerde exemplaren door partijen ondertekend worden en in hun bezit blijven om hun tot titel te dienen.”(7 OKTOBER 1886. - Veldwetboek).

‘zijn ze met de achterste platen ongeveer 20 cm van de scheidingslijn gebleven ‘

Indien hierover een betwisting zou rijzen,maak dan toepassing van voornoemd art.38.

“Art.35...en levende hagen slechts op een halve meter van de scheidingslijn tussen twee erven worden geplant.”(7 OKTOBER 1886. - Veldwetboek).

‘hebben de buren een haag geplant op 15 cm van mijn afsluiting’

U kan vorderen dat voornoemd art.35 in acht genomen wordt.

Om het terugplaatsen van uw scheidingspaal door uw buur te vorderen zal u moeten bewijzen dat uw buur die paal verwijderde of deed verwijderen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”