mede-eigenaar appartement grootmoeder

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

mede-eigenaar appartement grootmoeder

#1 , 07 nov 2015 20:18

Op de belastingsbrief van mijn moeder staat het appartement van mijn grootmoeder vermeld. Met aantal eigenaars: 4 ( grootmoeder, mijn moeder en haar twee broers). Mijn moeder wist dit niet eens. Het is mijn grootmoeder die er woont. Wat wil dat precies zeggen en wat zijn dan je rechten? Mag mijn moeder dan bij mijn grootmoeder intrekken zelfs al zou mijn grootmoeder dat weigeren? Wat zijn de andere rechten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 nov 2015 09:32

Dat wil zeggen dat ze voor een deel naakte eigenaar is geworden na het overlijden van uw grootvader.
Het appartement is dan in vruchtgebruik door uw grootmoeder. Buiten het betalen van het groot onderhoud, zijn hier geen rechten aan verbonden.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 08 nov 2015 23:10

Begrijp niet waarom blote eigenaar het KI op zijn belastingsbrief kan terugvinden.
Het is de grootmoeder die als vruchtgebruiker de belastingen moet betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

duma
Berichten: 2871

#4 , 10 nov 2015 15:50

Neen, uw moeder mag absoluut niet bij uw grootmoeder intrekken. Als vruchtgebruikster heeft zij als enigste recht om te bepalen wat er met de eigendom gebeurt (muv grote werken), wie er in woont, of het verhuurd wordt, ...

Uw moeder heeft wel de plicht om mee te betalen indien er noodzakelijke kosten aan het appartement zouden zijn.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”