Kan ik psychische schadevergoeding krijgen in België?

mayaes
Topic Starter
Berichten: 2

Kan ik psychische schadevergoeding krijgen in België?

#1 , 05 nov 2015 23:02

Hoi iedereen

Ik weet dat psychische schadevergoeding wel mogelijk is in Duitsland omdat het daar ook als shade toevoegen word gezien

nu de situatie ziet ze zo uit:

We wonen in een appartement block met 6 appartementen, wij (mijn ouder en ik) wonen op de 2de verdieping
vorige zomer 2014 hebben we recht tegenover ons appartement nieuwe buren gekregen, alles leek op een vriendelijke manier te verlopen
tot het lawaai en familiaal ruzie tegenover iedereen gek dreef, vooral sloeg het hard omdat we er juist naast woonde en het gebouw redelijk oud is

We zijn het dan gaan uitpraten en alles was goed, we hebben ze zelfs nog geholpen met vervoer tot de luchthaven voor hun vakantie enz.

Nu enkele maanden later is de ruzie niet te houden, iedereen in het appartement is bang om er iets tegen te zeggen, de politie komt hier meerdere keren in de maand, op dit moment weigerd de politie nog te komen en word er iemand van de blauwe lijn gestuurd die pas uren later komt.

- De buren maken immense familiaal lawaai zowat elke dag
-de wasmachine draaide de hele nacht door voor weken
- we zijn vaker met geweld in aanraking gekomen met hun
-ze hebben de politie met foutieve informatie gebeld dat wij lawaai maakten
-wij worden zomaar uitgescholden in ons eigen appartement of voor de door en we doen zelfs niets
-ze hebben deels voor de grap eens een klein vuurtje aan onze deur gedaan (lichtverbrand)
<< Ik had toen ook aan een ministerie lid gevraagd of het legaal was camera's te plaatsen rond je deur/voordeur>>

-Van al dit is er bewijs bij de politie over de keren die er werd gebeld van ons kant
-Alle buren in dit appartement gelden as getuigen ze hebben alles meegemaakt van deze evenementen

We zitten met onze zenuwe aan het einde. we hebben last minute besloten om te verhuizen omdat we mentaal het niet meer aan kunnen
mijn examens zijn meerder deels gefaald en mijn vader heeft heel veel slaap depressie geleden


Als jullie advies weten of we hiervoor schadevergoeding kunnen vorderen zou heel leuk zijn

alvast sorry voor mijn slecht nederlands, mijn moedertaal is duits

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12816

#2 , 05 nov 2015 23:17

Je kunt altijd iets vorderen, maar je gaat ten eerste uw psychisch lijden moeten bewijzen, ten tweede de beschuldigingen tegen de andere partij kunnen bewijzen en ten derde het verband tussen deze twee bewijzen.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 05 nov 2015 23:49

Iemand van de blauwe lijn..... leg dat eens uit?

Reclame

mayaes
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 06 nov 2015 01:51

nou nu een tijdje heeft de politie 2 departement 101 is voor echte politie noodgeval, als er gevochten word of dergelijk, de blauwe word je naar toegewezen voor zaken als buurtlawaai, het domme aan de zaak is mensen die op het kantoor van de blauwe lijn werken komen uren later

Fons54
Berichten: 445

#5 , 08 nov 2015 19:57

Hoi iedereen

Ik weet dat psychische schadevergoeding wel mogelijk is in Duitsland omdat het daar ook als shade toevoegen word gezien

nu de situatie ziet ze zo uit:

We wonen in een appartement block met 6 appartementen, wij (mijn ouder en ik) wonen op de 2de verdieping
vorige zomer 2014 hebben we recht tegenover ons appartement nieuwe buren gekregen, alles leek op een vriendelijke manier te verlopen
tot het lawaai en familiaal ruzie tegenover iedereen gek dreef, vooral sloeg het hard omdat we er juist naast woonde en het gebouw redelijk oud is

We zijn het dan gaan uitpraten en alles was goed, we hebben ze zelfs nog geholpen met vervoer tot de luchthaven voor hun vakantie enz.

Nu enkele maanden later is de ruzie niet te houden, iedereen in het appartement is bang om er iets tegen te zeggen, de politie komt hier meerdere keren in de maand, op dit moment weigerd de politie nog te komen en word er iemand van de blauwe lijn gestuurd die pas uren later komt.

- De buren maken immense familiaal lawaai zowat elke dag
-de wasmachine draaide de hele nacht door voor weken
- we zijn vaker met geweld in aanraking gekomen met hun
-ze hebben de politie met foutieve informatie gebeld dat wij lawaai maakten
-wij worden zomaar uitgescholden in ons eigen appartement of voor de door en we doen zelfs niets
-ze hebben deels voor de grap eens een klein vuurtje aan onze deur gedaan (lichtverbrand)
<< Ik had toen ook aan een ministerie lid gevraagd of het legaal was camera's te plaatsen rond je deur/voordeur>>

-Van al dit is er bewijs bij de politie over de keren die er werd gebeld van ons kant
-Alle buren in dit appartement gelden as getuigen ze hebben alles meegemaakt van deze evenementen

We zitten met onze zenuwe aan het einde. we hebben last minute besloten om te verhuizen omdat we mentaal het niet meer aan kunnen
mijn examens zijn meerder deels gefaald en mijn vader heeft heel veel slaap depressie geleden


Als jullie advies weten of we hiervoor schadevergoeding kunnen vorderen zou heel leuk zijn

alvast sorry voor mijn slecht nederlands, mijn moedertaal is duits

Probeer eens via vredegerecht, verzoeningsprocedure.

Ook nachtlawaai?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”