PV uitzonderlijke algemene vergadering + beslissingen bindend voor syndicus

Roland7
Topic Starter
Berichten: 52

PV uitzonderlijke algemene vergadering + beslissingen bindend voor syndicus

#1 , 29 okt 2015 11:38

Verleden week bewogen uitzonderlijke algemene vergaderen om een toekomstig groot werk te bespreken in onze mede-eigendom.

Wij hebben een 'professioneel' syndicus (lees: erkend door BIV).

1. Er is die dag geen PV opgemaakt, dit is volgens de syndicus normaal, voor een uitzonderlijke algemene vergadering volstaat dat deze (later) door de voorzitter getekend wordt ...
2. Er is beslist een oproep te doen voor geld voor het reservefonds en opnieuw een algemene vergadering te houden binnen 1.5 maand.

Ik wil vermijden dat hetgeen daar beslist is niet uitgevoerd wordt (zoals gewoonlijk).

Mijn vragen:
1. tegen wanneer moet hij die PV bezorgen (wettelijk)
2. als in dit PV staat dat middelen opgeroepen gaan worden, kan iemand dit dan nog tegenhouden, anders dan door een andere uitzonderlijkke algemene vergadering?
3. als in dit PV staat dat er een andere uitzonderlijke algemene vergadering gehouden zal worden, kan hij deze dan ook niet organiseren (omstandigheden zijn veranderd, binnenkort normale algemene vergadering, ....).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adsummam
Berichten: 581

#2 , 06 nov 2015 10:52

B.W. Art. 577-6 § 12 (laatste lid)
U bent dus de eerste verantwoordelijke
B.W. Art. 577-6 § 10
Merkt hij hier een onderscheid op tussen AV en BAV ?

Basisakte en behoorlijk gestemde en genotuleerde agendapunten vormen de wet binnen de VME.


B.W. Art. 577-9 § 2
De rechter is bevoegd mits u tijdig reageert
B.W. Art. 577-6 § 2
De syndicus heeft het initiatiefrecht inzake het bijeenroepen van AV
maar
B.W. Art. 557-8 § 4 3 °


Dien klacht in bij het B.I.V., alhoewel :

”Lasciate ogni sperenza, voi ch’entrate” Dante

Roland7
Topic Starter
Berichten: 52

#3 , 08 nov 2015 22:31

OK, ik noteer dat er geen verschil is tussen AV en BAV, en dat ik binnen de 30 dagen de notulen moet ontvangen.

De notulen kunnen dus inderdaad na de BAV ondertekend zijn wanner idereen weg was (de syndicus en de voorzitter van de AV zijn inderdaad langer gebleven).
Volgende keer blijf ik ook tot het einde van de vergadering, ik denk trouwens dat de voorzitter ook liever heeft dat iedereen blijft.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”