Syndicus

Bibine
Topic Starter
Berichten: 9

Syndicus

#1 , 28 okt 2015 09:41

Beste,

Ik ben een eigenaar van een appartement met 7 andere mede-eigenaren... (Dus 8 appartementen)
Ik ben geen syndicus maar in het verslag van de algemene vergadering stond:

twee puntjes: Vochtprobleem in de kelder:

-'bibine' (ik dus) hoort bij deskundige wat we kunnen doen aan
vochtprobleem in de kelder (voornamelijk kelder en aangrenzende keldermuren).

- Beerput: 'Bibine' (ik dus ) hoort hoe erg het gesteld staat met onze beerput en of er een verband is met het
vochtprobleem in de kelder. Bij de laatste lediging van de beerput hebben de ruimers
gezegd dat onze beerput oud en versleten is en eventueel lekt?

---

Ik vind dat ik deze verantwoordelijkheid niet alleen kan dragen en dat heb ik geantwoord aan de syndicus (ze is een medebuur).

De beerput ligt onder het terras van een andere eigenaar. Dus dan moet je daar binnen zijn om het te kunnen nakijken... en zijn terras openbreken. En het is ook de muur in zijn kelder onder het appartement.

Alles uit zoeken en mensen uit te nodigen in iemand anders zijn appartement... en ook als er iets fout gaat of ik doe fout onderzoek en laat verkeerde mensen komen off what ever ik heb er geen aansprakelijkheid verzekering voor zoals de syndicus dat wel heeft.

Maar na grote ruzie met de syndicus.
(die geen syndicus meer wil zijn samen met de medebuur die ze ook had aangesteld als hulp-syndicus...)

Ben ik toch maar uit beginnen rondbellen bij de loodgieter en Ruimerke...
Ruimerke zei dat de beerput weer geleegd moet worden en dan een loodgieter het moet komen fixen...
die dus moeten komen kijken bij mijn medebuur beneden in zijn appartement...

Loodgieter zei we kunnen de beerput opnieuw laten bezetten of een overbrugging maken recht naar de riool.

Toen ik mijn bezorgdheid uitsprak aan de syndicus over de aansprakelijkheidverzekering die ik niet heb zei ze maak u niet ongerust 'Ruimerke is wel verzekerd hoor'... Jij moet de beslissingen niet nemen maar het onderzoek doen. Wat is je probleem daarmee?

Ik heb gevoel dat ik hier een grote verantwoordelijkheid in mijn schoenen krijg ... die niet voor mij is... maar als ik dat zeg dan zegt ze iedereen moet hier helpen en zijn steentje bijdragen...

Een andere buur moest BV een matje kopen voor de gang... Maar ja daar kun je niet zoveel fout mee doen...

Er werd mij op de algemene vergadering gezegd als je een probleem ziet los je het zelf op.
Ook toen ik zei ja maar dat is voor de syndicus, zei de syndicus hoe kun je bewijzen dat ik de syndicus bent... Ik heu je hebt de verzekering en betaald bv alle rekeningen...

Ik voel me hier rot over omdat ik gevoel heb dat het niet klopt. Maar ik kan hier niemand van overtuigen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 28 okt 2015 10:40

Ik denk dat jullie best een vergadering bijeenroepen om een ECHTE syndicus aan te stellen.
Er is zoveel mis dat het onmogelijk is om er een geordend commentaar over te geven!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Bibine
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 28 okt 2015 11:19

Dank u -
Alleen ik denk dat niemand anders dat hier door heeft van de mede-eigenaren, ...
Als ze dan weer een buur uitkiezen om syndicus te zijn die er niets van kent,
en mij pushen om allerlei taken op mij te nemen.
Kan ik dit dan weigeren en negeren?

Hoe kan ik die andere eigenaren overtuigen een professionele syndicus te kiezen?
Ze zien het probleem niet?

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 28 okt 2015 15:59

Als ze blind zijn kunt u het vragen aan de vrederechter. Die zal dan een syndcus aanstellen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 28 okt 2015 16:36

U kan best ook als persoon en/of als vme lid worden van een eigenaarsvereniging.

loeki
Berichten: 267

#6 , 29 okt 2015 07:05

U bent toch niet verplicht om taken op U te nemen
Jullie kunnen toch ook een expert van buitenaf aanstellen
Of mag het allemaal niets kosten

Bibine
Topic Starter
Berichten: 9

#7 , 29 okt 2015 10:40

Ja dat wou ik nu weten... Ben ik niet verplicht?
Omdat ze het expliciet in het officiële verslag (notulen) hebben gezet
van de algemene vergadering dat ik dit moet doen...
Kan dat zich later tegen mij keren?

Of het iets mag kosten is hier niet altijd even logisch boven de 10.000 euro in de algemene kas.

loeki
Berichten: 267

#8 , 29 okt 2015 13:13

BAV samenroepen en officiele syndicus laten aanstellen

Roharro heeft dat ook al aangehaald

Zo van "gij doet dit" en " die doet dat".....zo werkt het niet en daar komt enkel en alleen last en zever van

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”