Hond blaft hele nacht, wat te doen?

iwvdrha
Topic Starter
Berichten: 1

Hond blaft hele nacht, wat te doen?

#1 , 27 okt 2015 08:41

Mijn buren hebben nu al meer dan een jaar een hond in een buitenhok. Bijna elke nacht blaft de hond met zo'n pauze van 10 min.
De buren hebben duidelijk gemaakt dat zij er geen last van hebben en dat ze dus geen acties gaan ondernemen. Ze slapen immers aan de andere kant van de woning.
De wijkagent heeft ook reeds met hen gesproken maar het is duidelijk dat er niks zal gebeuren.
Wat zijn de mogelijkheden? Laten constateren door de politie s'nachts is heel moeilijk om dat het zo onregelmatig is.

Kan ik hiermee naar de vrederechter stappen? Wat is dan het bewijsmateriaal dat ik moet verzamelen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willyboy
Berichten: 897

#2 , 27 okt 2015 09:40

Voor alle soorten geluidshinder kan je naar vrederechter trekken (rond 230 euro voor dagvaarding) Deze zal de zaak brengen naar een geluidsdeskundige .Hiervoor zal je +- 2500 euro moeten storten op rekening van het vredegerecht .Indien je het bedrag niet stort binnen de 2 weken na het vonnis ...zal hij de zaak uitstellen voor onbepaalde datum .En de hond blafte verder .Er zal nog bijgezegd worden ..in het kader van het goed NABUURSCHAP moet je dat kunnen verdragen .p.s Ik voel met je mee !!

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 okt 2015 10:25

Ben jij de enige die daar last van hebt? Bewijs kan ook geleverd worden met getuigen. Of film- en klankopnames.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”