tellerkast

gene
Topic Starter
Berichten: 8

tellerkast

#1 , 02 nov 2007 11:39

Beste,
Mijn probleem is het volgende, ik bezit een appartement in een gebouw met 4 appartementen en winkelruimte met atelier op gelijkvloers (161/1000).
Door stopzetting van de zaak wordt derest van het gebouw verkocht. Nu heeft de eigenaar van derest van het gebouw het in zijn hoofd gehaald om regelmatig alle elektriciteitstellers af te sluiten, inclusief de mijne en degene waar de gemeenschappelijke delen zijn op aangesloten. Laatst met de vermelding 'meterstanden opgenomen voor eindafrekening'. Ik heb er dan politie bijgehaald, laten vaststellen dat hoofdzekeringen afstonden en in bijzijn van politie tellers terug in dienst gezet. Het is zo dat hier nooit een syndicus is aangesteld (appartement is al 8,5jaar geleden gekocht), nog nooit een vergadering van enige soort heeft plaatsgehad.
Eigenlijk is er ivm de gemeenschappelijke delen nooit iets geregeld geweest.
In de statuten van het gebouw staat wel vermeld dat het voor mede-eigenaars absoluut verboden is om de gemeenschappelijke delen spanningsloos te zetten.
Kan iemand mij raad geven over wat ik best als volgende stap(pen) zou kunnen/moeten ondernemen?
Dank bij voorbaat.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding