Vermoeden van laster en eerroof

Werminvaller
Topic Starter
Berichten: 4

Vermoeden van laster en eerroof

#1 , 18 okt 2015 14:54

Geachte,
Als eigenaar in een appartementsgebouw ben ik het slachtoffer geworden van laster en eerroof.
Door onze conciërge is er een omzendbrief gestuurd naar alle mede-eigenaars om mij en andere mensen valselijk te beschuldigen.
Wij zijn allen lid van de RvME en hebben tot doel de syndicus te controleren op al zijn taken!
Blijkbaar doen we onze taak te goed naar de zin van de syndicus omdat we te dicht op zijn vingers kijken, ook wat het personeel betreft!
De brief waarover ik het heb staan 11 betichtingen in die ik kan weerleggen, onze syndicus die volgens de wet verantwoordelijk is voor het personeel weigert hier enige reactie op te doen en weigert verder nog te communiceren over dit punt! één van die punten gaat over mijn tewerkstelling in een beschutte werkplaats wat een zware belediging is in die context dat hij het gebruikt!
Kan de syndicus dit zomaar negeren en dit is niet de eerste keer?
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 okt 2015 14:58

hangt af van wat erin staat...

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 20 okt 2015 14:53

“Art.443.Hij die in de hierna aangeduide gevallen aan een persoon kwaadwillig een bepaald feit ten laste legt, dat zijn eer kan krenken of hem aan de openbare verachting kan blootstellen, en waarvan het wettelijk bewijs niet wordt geleverd, is schuldig aan laster, wanneer de wet het bewijs van het ten laste gelegde feit toelaat, en aan eerroof, wanneer de wet dit bewijs niet toelaat...Art.450.De in dit hoofdstuk omschreven misdrijven tegen bijzondere personen gepleegd, de lasterlijke aangifte uitgezonderd, kunnen niet worden vervolgd dan op klacht van de persoon die beweert beledigd te zijn...”(Strafwetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”