Verouderde muur buur

mielps
Topic Starter
Berichten: 7

Verouderde muur buur

#1 , 14 okt 2015 15:13

Aangezien het huis naast mij verbouwd zal worden en voor een stuk dieper 'inspringt' naar achter, is er een deel van de buiten-zijmuur van de buur erg verouderd en cement van de bakstenen is er al deels uitgevallen.

Nu is mijn vraag of ik kan eisen/vragen dat ze die muur renoveren omdat ik denk dat er anders eventueel schade op mijn eigendom kan komen indien er brokken uit die muur vallen. Maar indien ze al akkoord zouden zijn om dit te doen, moet ik hen dan toegang geven om op mijn eigendom te komen, want ik zie niet echtin hoe ze dit kunnen herstellen zonder op mijn eigendom een stelling ofzo te plaatsen. (en dan is het nog de vraag of er daar dan ook nog meer brokken van komen, want dan moeten ze bij mij op een dak staan die gemaakt is van zink(?) die nogal gevoelig is als je er teveel oploopt. Tenzij ze door een manoever een kraan kunnen gebruiken van bij hen?

Alvast bedankt voor enig advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 14 okt 2015 15:21

Neen,als dit hun muur is kan je niet eisen dat ze die muur renoveren.
Wel kan je schade t.g.v. uitvallende stenen op hen verhalen.
Opgelet: dit dien je te bewijzen!

Als ze die muur willen renoveren moet je hen toegang verlenen op uw eigendom.
Eventuele schade die ze veroorzaken moeten ze uiteraard vergoeden.

mielps
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 14 okt 2015 18:28

ok bedankt voor het antwoord. Dit is wel moeilijk te bewijzen, niet? Indien ze willen, kunnen ze zeggen dit heb jij zelf gedaan (brokken eruit gehaald enzo)
Of helpt het als ik nu al een foto trek, dan kun je al de erbarmelijke staat zien nog voor het eventueel erger wordt..maw hoe bewijs je dit het best?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”