uitkoop van halfzusters lukt maar niet

rosalie8
Topic Starter
Berichten: 1

uitkoop van halfzusters lukt maar niet

#1 , 12 okt 2015 20:00

Mijn vader is in 2001 overleden.
We willen nu van ons ma haar huis een kangoeroewoning maken.
Dit is allemaal mogelijk, alleen proberen we sinds begin augustus de vier dochters van mijn vaders kant uit zijn eerste huwelijk uit te kopen..
We hebben hun nooit gekend en liggen ook in proces omdat ze blote eigenaar zijn maar weigeren mee te betalen aan herstellingswerken.
Ze gaan er wel mee akkoord voor een uitkoop maar we wachten al een anderhalve maand op een tegenexpertise van de schatter die maar niet komt. Met 1 van de zusters heb ik al enkele malen contact opgenomen en hun advocaat is ermee bezig voor een schatter te regelen maar ondertussen nog altijd niets vernomen.. hun advocaat krijg ik ook niet te pakken.. dus ik raak maar geen stap vooruit en wordt er moedeloos van om bij wijze van spreken te smeken om hun te mogen betalen.
Het dak moet ook eind van jaar geïsoleerd worden.. en ik had graag in maart willen starten met de verbouwing maar ik kan niets doen zolang zij geen compromis tekenen.
Wat ik moet doen.. ik weet het niet meer.. van verschillende notarissen of advocaten krijg ik tegengestelde antwoorden, dat ze zelfs mogen weigeren om uitgekocht te worden.
Weten jullie hier meer over of tips?
Bedankt,
Roos

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika
Berichten: 961

#2 , 12 okt 2015 20:13

Je kan hen niet verplichten hun deel aan je te verkopen.




Niemand kan verplicht worden in onverdeeldheid te blijven. Er is slechts sprake van onverdeeldheid bij gelijke rechten op een zelfde goed. Er is dan ook geen onverdeeldheid tussen de blote eigenaars en de vruchtgebruikers. Een vereffening en verdeling kan hetzij in onderling akkoord hetzij, indien de partijen niet akkoord geraken, via de rechtbank bekomen worden. De tussenkomst van een notaris is steeds vereist indien er zich een onroerend goed in de onverdeeldheid bevindt.

Bron:
http://www.advocatenkantoor-mattijs.be/ ... ffing.aspx

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”