vrijwillige syndicus tevens meden eigenaar

fofo
Topic Starter
Berichten: 17

vrijwillige syndicus tevens meden eigenaar

#1 , 28 sep 2015 15:31

heb een paar vraagjes

1 kan een vrijwillige syndicus die een fortaire vergoeding van 200€ krijgt nog onkosten door rekenen aan mede eigenaars zoals inktpatronen , zijn aansprakelijkheidsverzekering syndicus . er is enkel gestemd dat hij een fortaire vergoeding krijgt

2 Welke kosten en rekeningen moet volgens 10000 ste en welke volgens eenheid in ons aankoopakte staat 10000 ste moet alles of er zijn er ook rekeningen die op eenheid moet met eenheid bedoel ik per appartement

3 Kan er een sanctie worden opgelegd voor tuinonderhoud 2x per jaar en het poetsen van lift en garage . En de gangen komen geen sanctie omdat dit niet controleerbaar is volgens de syndicus. voor elke niet geleverde dienst vraagt hij 50€ per keer dus het komt op neer van 200€ als je niet aan zijn regels houd
ik heb gelezen dat je enkel op veiligheidsregels van het huisreglement mag sancties opleggen o.a. wij hebben een inrit die naar de garage lijd van een percentage van 20 daar rijden ze over als er sneeuw ligt levensgevaarlijk die daarna binnen rijdt dat hij daar sancties oplegde maar dat doet hij niet zegt de syndicus moet zijn gezond verstand maar gebruiken , zelfs barbecue mag niet op terrassen en hij doet het ook zelf

4 Kan ik als enige bewoner met het minste 10000 ste de syndicus laten afzetten door de vrederechter want hij doet het toch uit eigenbelang

we hebben al veel gevonden maar van deze 4 vragen weten we het niet zeker

Syndicus dreigt als ik verdere stappen durf te ondernemen dan gaat hij stoppen met syndicus.Maar we zijn al naar de rechter geweest om andere punten zoals gemeenschappelijke tuin met paaltjes te voorzien omdat de bewoners en een hun bezoek daar op parkeerde terwijl dit groene zone is en gewonnen toen zei hij ook dat hij ging stoppen maar doet het niet in tegen deel en gaat in beroep ook verloren . de andere bewoners blijven in hem geloven ook al is hij met de mede eigenaars veroordeeld een mens wordt er wel moedeloos van
hij drijft de kosten op wat een externe syndicus kost hij spreekt mij altijd tegen want hij weet het toch beter denkt hij en als ik met de wetgeving af kom mag ik niet de puntjes op i zetten dus hij kent de wetgeving van syndicus niet
dus volgens ons werkt hij alleen maar in eigen belang

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fofo
Topic Starter
Berichten: 17

#2 , 29 sep 2015 13:48

we hebben onze antwoorden gevonden en we hebben een mede eigenaar kunnen overtuigen die achter mijn standpunten staat

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 30 sep 2015 10:55

1 een forfaitaire vergoeding van de syndicus sluit veranderlijke vergoedingen uit,tenzij anders overeengekomen. Onderzoek zijn overeenkomst.
2. “Art.577-4...Het reglement van medeëigendom moet bevatten :...2° de met redenen omklede criteria en de berekeningswijze van de verdeling van de lasten...”(Burgerlijk Wetboek).Hiervan afwijken vereist voorafgaande wijziging van dit reglement.
3. Het reglement van medeëigendom kan mijns inziens geen sancties omvatten die de syndicus oplegt.
4. “Art.577-8...§ 6. De algemene vergadering kan steeds de syndicus ontslaan. Zij kan hem eveneens, indien zij dit wenselijk acht, een voorlopig syndicus toevoegen voor een welbepaalde duur of voor welbepaalde doeleinden.§ 7. Bij verhindering of in gebreke blijven van de syndicus kan de rechter, voor de duur die hij bepaalt, op verzoek van iedere medeëigenaar een voorlopig syndicus aanwijzen. De syndicus moet door de verzoeker in het geding worden geroepen...”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”