studio zonder vergunning

npl
Topic Starter
Berichten: 4

studio zonder vergunning

#1 , 26 sep 2015 22:17

Ik heb volgens mijn akte een appartement gekocht in een gebouw met drie verdiepingen .
Er waren dus ook drie woongelegenheden . Sinds ik dit gekocht heb heeft de heer die overigens nog steeds eigenaar is van de overige delen er op de glv een studio in ondergebracht zonder vergunning blijkt nu . Heb zelf navraag gedaan bij stedebouwkundige vergunningen . Deze studio takt ook gas af van de meter van het eerste verdiep (van hem dus ) . Er is me gezegd dat ik mede verantwoordelijk wordt gesteld voor deze inbreuk ?????

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 sep 2015 09:22

Klopt niet. Iedere mede-eigenaar is enkel verantwoordelijk voor zijn eigendom maar de VME is wel verantwoordelijk voor de gemene delen.
In welke ruimte werd die studio ingericht? (een vroegere gemeenschappelijke ruimte? )
Werd die studio een quorum toegekend voor de verdeling van de kosten?

adsummam
Berichten: 582

#3 , 27 sep 2015 15:39

B.W. Art. 577-7 § 1 2 ° b) en e)
B.W. Art. 577-7 § 3

Reclame

npl
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 28 sep 2015 09:08

Een sindicus is er niet in het gebouw , hij beweert nu dat de garage waar de studio gebouwd is niet gemeenschappelijk is en dat ik mijn fietsen er mocht zetten omdat hij dit toeliet . Bij de verkoop van dit pand werd mij deze open ruimte getoond om fietsen te plaatsen . Heb ondertussen mail gekregen dat de inrichting van de studio op het gelijkvloers niet vergund is . Nu dreigt hij mij dat ik 1600 euro water moet betalen .dan maar politie bijgehaald want heb geconstateerd dat een deel van mi schotel van tv vlaanderen ontvreemd iq . Ze wilden zelfs de kelder zien en daar staan effectief maar 3 gasmeters de elec van de studio onprofessioneel aangesloten en ze gingen zelf een melding doen aan de boiwpolitie .

npl
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 28 sep 2015 14:25

Ondertussen ingeschreven bij de eigenaarsbond en.na mijn verhaal aan de telefoon mag ik donderdag al komen :-)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”