Uitnodiging jaarlijkse verg. na tekenen compromis nieuwe woning

bryanvd
Topic Starter
Berichten: 14

Uitnodiging jaarlijkse verg. na tekenen compromis nieuwe woning

#1 , 14 sep 2015 19:55

Beste,

Ik en mijn vriendin hebben vorige maand een loft gekocht. Compromis is eveneens getekend. Bij de bank is ook alles getekend.
Enkel wachten om de akte te tekenen.

Wij hebben vandaag een uitnodiging verkregen om een jaarlijkse vergadering bij te wonen, die overmorgen plaatsvindt. Zowat halsoverkop kunnen we aansluiten op een jaarlijkse vergadering, die ons waarschijnlijk grotendeels aanbelangt.

Is er hier geen wettelijke termijn voor vastgelegd?

Groeten Bryan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 sep 2015 20:00

Iedere mede-eigenaar moet worden uitgenodigd op een AV en door het tekenen van de compromis zijn jullie eigenaar geworden. Zo simpel is dat.

bryanvd
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 14 sep 2015 20:07

Als ik het goed begrijp hadden wij, na het tekenen van het compromis, via aangetekend schrijven (of e-mail) op de hoogte gebracht moeten worden van de AV door de syndicus. Wij zijn enkel op de hoogte gebracht door de verkoper, dit enkele uren geleden. Welke stappen kunnen wij nog ondernemen?

Reclame

adsummam
Berichten: 581

#4 , 14 sep 2015 20:54

Verzint eer ge begint.

Herlees zeer aandachtig de agendapunten te behandelen op de AV, samen met de begeleidende documenten.

Lees aandachtig :

B.W. Art. 577-11 § 2 4 °

Mogelijk hebt u er belang bij juist NIET aanwezig te zijn op de vergadering.

bryanvd
Topic Starter
Berichten: 14

#5 , 14 sep 2015 21:06

Ik heb het artikel opgezocht en we zijn er ons van bewust op welke momenten kosten dienen gedragen te worden vanaf het moment men mede eigenaar wordt. Ik begrijp enkel niet welk voordeel dit voor ons zou hebben, indien we niet een AV bijwonen die te nemen kosten zullen bespreken ten tijde wij er wonen en resulterend sowieso dienen te dragen.

Verklaar u nader a.u.b.

adsummam
Berichten: 581

#6 , 15 sep 2015 09:40

Herlees aandachtig laatste lid van het geciteerde wetsartikel.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”