Uit mede-eigendom stappen

Tommys
Topic Starter
Berichten: 1

Uit mede-eigendom stappen

#1 , 31 aug 2015 20:24

Wij zijn mede-eigenaars van een appartementsgebouw. Omdat er aardig wat problemen zijn met de VME, vraag ik me af of het mogelijk is ons uit de mede-eigendom te laten stemmen. Op zich grenst onze eigendom nl aan het appartementsblok. Er zijn geen appartementen boven. Enige punt is dat we een collectieve doorgang moeten gebruiken (waar we geen parkeerplaats ofzo hebben). Kan hier niet gewoon een erfdienstbaarheid op gezet worden?

Voor ik zoiets op de agenda zet, wil ik echter weten of dit uberhaupt ter stemming kan voorgelegd worden. Dat er 80% van de stemmen nodig is, weet ik. Dat lijkt me echter niet meteen een probleem (op dit moment zijn de 'zogenaamde' gemeenschappelijke kosten bij ons nl het hoogst en aanzienlijk. Ik heb echter geen probleem die zelf te dragen).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#2 , 01 sep 2015 09:11

Dat zal in een akte moeten beschreven worden en allicht moet er dan de fameuze 'miserietaks' overheen worden betaald, niet alleen over uw stuk maar over het gehele gebouw. Heb ooit iets soortgelijks meegemaakt...

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”