Descripantie tussen juridische en feitelijke situatie : kostenverdeelsleutel

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

Re: Descripantie tussen juridische en feitelijke situatie : kostenverdeelsleutel

#16 , 29 feb 2016 16:59

'Dat verzoekster, eigenaar van het gelijkvloers, in elk geval niet dient bij te dragen in deze kosten gezien zij sinds jaar en dag een eigen stooklokaal heeft met stookinstallatie los van de gemeenschappelijke stookinstallatie.
Indien de toestand reeds meer dan dertig jaar bestaat, hangt, zoals ik reeds van in het beging heb geschreven, het zwaard van Damocles boven jullie hoofd wegens de mogelijkheid dat de verkrijgende verjaring zal worden ingeroepen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 29 feb 2016 20:07

TS spreekt van 1989. Dus nog geen 30 jaar, maar wel bijna

Chanthelma
Topic Starter
Berichten: 98

#18 , 01 mar 2016 15:18

Het gelijkvloers is nog geen 30 jaar eigenaar... Zoals mava105 opmerkt is er nog geen verjaringstermijn van 30 jaar. Maar is het dan ook niet zo om, aan de hand van bewijsstukken (gelijkvloers) aan te tonen dat deze situatie al sedert jaar en dag zo is? Moeten zij dan niet aantonen dat zij de ketel hebben gezet? Dat de plaatsing van deindividuele ketel werd goedgekeurd door een algemene vergadering?

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#19 , 01 mar 2016 15:47

De bewijslast ligt zeker en vast bij hen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 01 mar 2016 16:03

Eis gewoon uw kelder in eigendom terug. Schrijf eigenaar van gelijkvloers aangetekend aan dat je hem nog 1 maand de tijd geeft om de kelder te ontruimen, of te bewijzen dat hij het recht heeft die te gebruiken.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#21 , 01 mar 2016 18:14

Vervang het slot en koppel de ketel af van de electriciteit. Op wiens teller is die trouwens aangesloten??????
Ik vermoed op de uwe aangezien het uw kelder is.
Aangezien nog geen dertigjarige verjaring roept u het recht van natrekking in:
het is uw ketel want hij is onroerend verankerd aan uw eigendom.
Stel de ketel te koop op Kapazaa.

Wordt er ingebroken in uw kelder (=privatief) dan schakelt u de politie in.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Chanthelma
Topic Starter
Berichten: 98

#22 , 07 mar 2016 12:48

Hartelijk dank voor de klare taal. Ik begin met een aangetekend schrijven. Wordt vervolgd. Dank allen om de tijd te nemen om alles door te lezen en mij uitgebreid te antwoorden.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”