plaatsen van leilindes

Eclipsconsult
Topic Starter
Berichten: 9

plaatsen van leilindes

#1 , 22 okt 2007 19:25

Ik dacht dat leilindes of fruitbomen die geleid worden niet op 3 meter afstand moesten maar als "scheiding" kunnen dienen zoals bv. een heg of draad. Klopt dit dan niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke
Berichten: 1299

#2 , 22 okt 2007 19:28

Zolang de buren overeen komen om iets dergelijks op de scheiding te zetten, kan dat ja. Eens wat er op de perceelsgrens geplaatst wordt, moet gebeuren in onderling overleg tussen de eigenaars van de percelen in kwestie. (Ik ben geen jurist, maar dit leek me een makkie. Graag bevestiging van een jurist.)

dirk berden
Berichten: 34

#3 , 22 okt 2007 23:12

Ik dacht dat leilindes of fruitbomen die geleid worden niet op 3 meter afstand moesten maar als "scheiding" kunnen dienen zoals bv. een heg of draad. Klopt dit dan niet?
Art. 35 … leibomen, aan elke kant van de muur tussen twee erven, geplant worden zonder dat een afstand in acht wordt genomen ... (Veldwetboek 7 oktober 1886)

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”