schadevergoeding?

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

schadevergoeding?

#1 , 18 aug 2015 09:47

Het verhaal gaat verder met mijn achterbuur (zie eerdere posts)

Vandaag zou ik normaal mijn tuinafsluiting laten plaatsen tegen de haag van mijn achterbuur.
Deze buur is daar echter niet tevreden mee en heeft eerder al laten weten alles te zullen doen om mij dit te verhinderen.

Nu krijg ik net telefoon van de aannemer die de aflsuiting aan het plaatsen is dat hij de werken zal stillegen omdat ze "op die manier" niet kunnen werken.
Blijkbaar terroriseert de bewuste achterbuur hen door simpelweg in de weg te gaan staan, materiaal te verleggen en hen te verhinderen om hun werk op een normale manier te kunnen uitvoeren... ik heb voorgesteld om de politie erbij te halen, maar daar wil hij zich liever niet in mengen.

Dit is voor mij echt de druppel... Wat kan ik hiermee aanvangen? Naar vredegerecht en schadevergoeding eisen per dag dat de afsluiting vertraging heeft door hen? Sowieso moet ik de aannemer al betalen voor het geleverde werk, en betaal ik eigenlijk voor een onafgewerkte afsluiting die geen dienst doet... Om maar te zwijgen van de verplaatsingskosten...

Wat raden jullie mij aan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 18 aug 2015 09:57

Komt die buurman op uw perceel? Vast leggen met video en klacht neerleggen.
En komen die werkmannen op het perceel van die buurman?

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#3 , 18 aug 2015 10:32

neen alles gebeurt dus op mijn perceel

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 18 aug 2015 11:45

Politie erbij halen, onmiddellijk.

Huisvredebreuk en intimidatie.

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#5 , 18 aug 2015 11:55

Politie erbij halen, onmiddellijk.

Huisvredebreuk en intimidatie.

En hoe moet ik een schadevergoeding bekomen? is dit dan ook via de politie en regelen zij dan alles?
Of moet ik daar dan nog es zelf voor kijken?

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 18 aug 2015 11:58

Politie zal vaststellingen verrichten (desnoods enkel de melding alhoewel, wanneer je naar de politie belt dat je aannemer heeft gemeld dat je buur zijn werklieden aanvalt... zal er wel snel een ploeg ter plaatse zijn.).

Aan de hand van de vaststellingen, de verklaring van de aannemer en de meerprijs die deze aanrekent zal je een dossier voor de rechtbank dienen te brengen.

giserke
Berichten: 2434

#7 , 18 aug 2015 16:34

idd onmiddellijk de politie laten komen.
Niet alleen de kosten van de meerprijs kan je verhalen via de rechtbank op de buurman, daarnaast kan hij vaneen strafrechtelijke vervolging genieten wegens huisvredebreuk. Het zal minstens een GAS boete zijn.

Franciscus
Berichten: 38587

#8 , 18 aug 2015 16:43

Huisvredebreuk wordt moeilijk als er geen omheining staat.
Maar goederen verplaatsen ... dat kan poging diefstal - vernieling ...enz zijn
PS Liefst wel politie bellen maar dat zeker niet zeggen want dan is hij weg en politie best zonder sirene want dan is hij ook weg.
Niets belet u het groeien van uw gras te filmen maar niet verder dan uw uiterste graspriet.

eylis
Berichten: 8840

#9 , 18 aug 2015 16:58

het is eveneens belaging: buur onderneemt activiteiten met als bedoeling u te hinderen en te verontrusten. Zeker omdat er al een verleden van kwalijkheden is.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”