plaatsbeschrijving voor uitvoering werken

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

plaatsbeschrijving voor uitvoering werken

#1 , 14 aug 2015 11:54

Vooraleer er grote renovatiewerken worden uitgevoerd aan de gemeenschappelijke delen van het appartementsgebouw wordt er eerst per appartement een plaatsbeschrijving opgesteld.
De werken starten nu maandag eerstkomend. Vandaag wordt plaatsbeschrijving gedaan. We werden daar als eigenaar eerst drie dagen geleden per brief van op de hoogte gebracht. Probleem is dat de huurder van het appartement twee weken op reis is (tot einde van de komende week).
Toegang tot appartement is dus onmogelijk
Syndicus zegt dat ik als eigenaar steeds toegang moet kunnen verschaffen tot appartement van huurder.
Maar dergelijke wetgeving is me onbekend. Eerder omgekeerde dat eigenaar geen sleutel hoeft te bezitten omdat hij het appartement NIET mag betreden (ik heb dus geen sleutels).

Wie is hier in fout? Had syndicus niet minstens enkele weken op voorhand moeten verwittigen?
Waar een weg is is een wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 14 aug 2015 11:57

Eigenaar mag inderdaad niet zomaar binnen. Syndicus is hier in fout, 3 dagen of voorhand is geen redelijke termijn!

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”