haag gesnoeid

danny.fiat
Topic Starter
Berichten: 2

haag gesnoeid

#1 , 29 jul 2015 18:18

mijn buurman dagvaard mij bij de vrederechter ,ik zou zijn haag gesnoeid hebben.
ik heb dat niet gedaan -hoe kan ik dat bewijzen?
hoe kan mijn buurman bewijzen dat ik het wel gedaan zou hebben ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 jul 2015 19:28

Jij hoeft niets te bewijzen, bewijzen dat je iets niet doet, is quasi onmogelijk.

Buurman kan alle bewijsmiddelen aanvoeren: film, geluidsopnames waarop je dat toegeeft, foto's, getuigen, ... Het is aan de rechter om te kijken of hij het bewijs aanvaardt.

mjers
Berichten: 1788

#3 , 30 jul 2015 10:16

en neem nu dat de rechter in TS zijn nadeel beslist... Wat kunnen de gevolgen hiervan zijn?
De haag is niet beschadigd, dus is er toch geen probleem?

P.S ik zit met een gelijkaardig probleem.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 30 jul 2015 10:59

snoeien kan een beschadiging zijn, hé. Als ik jouw haag snoei, mag je er zeker van zijn dat je haag beschadigd is (ik heb 2 tuinlinkerhanden). Esthetische schade is ook schade, meestal wel heel klein. Meestal zelfs 0, maar het kan zijn dat snoeien bepaalde definiiteve/langdurige schade oplevert.

tira00
Berichten: 929

#5 , 30 jul 2015 11:12

Dan veronderstel ik toch dat er iemand moet ingehuurd worden om die "schade" vast te stellen, iemand met verstand van zaken, voordat men naar de rechter stapt?
En dat ze dan die ook moeten betalen....

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 30 jul 2015 12:13

En toch zal de rechter nog een andere deskundige aanstellen om de zaak terplaatse te onderzoeken. Een verslag van een eigen aangestelde deskundige is niet tegenstelbaar aan derden.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”