kuisen trappenhal

vv-ke
Topic Starter
Berichten: 174

kuisen trappenhal

#1 , 27 jul 2015 16:30

hallo beste leden, een vraagje wat me onlangs overkomen is. Ik had tot voor kort huurders in mijn appartement, ondertussen ben ik hier zelf terug komen wonen.
Ik kon niet aanwezig zijn op de AV van onze appartementsblok, dus nadien krijg ik de afrekening die door iedereen werd goedgekeurd. Echter ben ik niet akkoord omdat ze 4 keer hebben aangerekend dat mijn huurders niet zouden gepoetst hebben. Dit is mij in februari pas meegedeeld en heb onmiddellijk mijn huurders aangpord om te poetsen. Voor deze maand wil ik die 30 euro nog betalen maar niet voor die andere keren! Wie beslist dat er niet goed gekuisd is? In mijn geval zijn dat mijn onderburen (die tevens ook voorzitter is van de AV).
Zoals gezegd woon ik ondertussen hier terug maar heb nog steeds geen planning ontvangen van de beurtrol, heb hiervoor gemaild dat ze mij persoonlijk binnnenkort ook niet gaan aanrekenen. Maar nog steeds geen antwoord op gekregen van de syndicus.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 27 jul 2015 16:34

Naar de vrederechter gaan (als u dat nu wel echt de moeite vindt).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

adsummam
Berichten: 581

#3 , 28 jul 2015 00:25

Rechter = boemerang

http://www.europarl.europa.eu/charter/pdf/text_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Art. 5 2.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kehrwoche" onclick="window.open(this.href);return false;
https://de.wikipedia.org/wiki/Schw" onclick="window.open(this.href);return false;äbische_Kehrwoche

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 28 jul 2015 00:31

Zomaar de rechters beledigen door ze gelijk te stellen aan een boemerang...

Niets verplicht TS om zelf te poetsen. Hij kan een poetser aan het werk zetten (die hij dan wel moet betalen).

Maar die "oplossing" om in app.gebouwen om beurten de gemene delen te kuisen trekt inderdaad op geen ...(censuur).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 28 jul 2015 10:24

Mogelijks zal de rechter zelfs beslissen dat een professionele firma te hall moet kuisen, en niet de bewoners.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 28 jul 2015 10:26

heb onmiddellijk mijn huurders aangpord om te poetsen. .
Stond dat zo expliciet vermeld in de huurovereenkomst?

vv-ke
Topic Starter
Berichten: 174

#7 , 29 jul 2015 10:19

Wel ik ben zelf ook vragende partij om een kuisfirma hierop te zetten. Ten eerste omdat den ene wel goed kuist en den andere denkt dat em goed kuist (ik denk dat bij ieder een verschil zit).
Wij betalen nu 80 euro per maand voor een nieuwbouw-appartementsblok (5 jaar oud), wat ik ook al veel vind!
In de huurovereenkomst is hiervan niks opgenomen. Ik ga zeker de kosten niet doorrekenen aan mijn huurder, maar ik wil ze ook niet betalen omdat andere bewoners vonden dat niet goed gekuist is. fieten dateren van vorig jaar, en nu pas worden mij de kosten overgemaakt... Men had mij toen al moeten inlichten!
De beslissing om zelf te poetsen is gedaan tijdens één van de eerste algemene vergaderingen.

vv-ke
Topic Starter
Berichten: 174

#8 , 03 aug 2015 10:15

dit bericht kreeg ik van mijn syndicus:
De afrekening (inclusief boetes) werd goedgekeurd op de Algemene Vergadering zodat wij daar nog weinig kunnen aan veranderen.
U heeft wel een punt dat dit een vrij subjectief systeem is.
Wat een poetsfirma betreft : in principe behoort deze beslissing ook toe aan de Algemene vergadering

kan ik hier nog iets aan doen?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”