Raad van mede-eigendom : verkiezing leden

observer
Topic Starter
Berichten: 109

Raad van mede-eigendom : verkiezing leden

#1 , 27 jul 2015 16:19

Raad van Beheer : verkiezing leden.

In een VME met 6 gebouwen bestaat de Raad van ME uit 18 leden, naar rato van drie per gebouw.
Op de laatste AV werden de nieuwe RME’s samengesteld, haalden telkens de drie kandidaten elk de volstrekte meerderheid op niveau deelvereniging zonder RP, maar op niveau van de hoofdvereniging werd er één kandidaat weggestemd, zodat de RME nu bestaat uit slechts 17 leden, want er zijn geen vervangers voorzien.
In de PRAKTISCHE GIDS VOOR DE SYNDICUS van Professor R.TIMMERMANS lees ik op ,blz 557 onder hoofding “ Verkiezing Leden “, voorlaatste lid: “ Indien een Raad van mede-eigendom uit drie leden wordt samengesteld, maar er slechts twee lezen worden gekozen ,voldoet zulks niet aan de gestelde vereiste en is de beslissing van de algemene vergadering nietig “ (i°)…

Mijn vraag : moet die “ nietige beslissing “ door de vrederechter bevestigd worden ? of kan ik mij die kost en moeite besparen ?

tks

(i°) Vred. Aalst ( 1e kanton) 21 december 19999, TAPP 2000 nr 160).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 27 jul 2015 16:25

Staat in de statuten dat er 18 leden MOETEN zijn?
Zo niet kan het ook rechtsgeldig met minder leden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

observer
Topic Starter
Berichten: 109

#3 , 28 jul 2015 22:06

De gecoördineerde statuten geven aan

afdeling I Statuten

afdeling II. Reglement van mede-eigendom

art. 43 samenstelling en bevoegdheid

2e lid DEZE RAAD BESTAAT UIT 18 LEDEN, zijnde drie per gebouwdeel of fase


mvg


AVG

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”