valse beschuldiging

wakwarius
Topic Starter
Berichten: 7

valse beschuldiging

#1 , 20 jul 2015 12:53

Ik ben mede-eigenaar-syndicus in een appartementsgebouw. Door één van de mede-eigenaars word ik in een email beschuldigd van partijdigheid in de uitoefening van mijn functie. Ze schrijft:
het is gekent u werk steeds met 2 maten en gewichten, ik kan veel voorbeelden opnoemen[/
]. Deze beschuldiging is volkomen uit de lucht gegrepen. En dus kan ik ze niet zo maar over mijn kant laten gaan. Als ik het goed heb, kan een klacht wegens laster niet, omdat het in een email is, enkel aan mij gericht. Niet openbaar dus. Is er geen andere mogelijkheid om aan deze valselijke beschuldiging een juridisch gevolg te geven ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5414

#2 , 20 jul 2015 14:04

Ik zou een vriendelijke e-mail terugsturen (indien correct) : mevrouw, ik oefen al jaren (vrijwillig en zonder vergoeding) de functie van syndicus uit waarbij ik correct de in de basisakte vermelde afspraken respecteer. Als u meent onrechtmatig bejegend te zijn dan bespreek ik dat graag met u. Voorts mag u natuurlijk via beslissing van de Algemene Vergadering altijd overgaan tot het laten aanstellen van een professionele syndicus.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”