ex-partner blijft in huis wonen, akte wordt niet verdeeld!

crane
Topic Starter
Berichten: 1

ex-partner blijft in huis wonen, akte wordt niet verdeeld!

#1 , 12 jul 2015 19:52

Ik ben in januari uiteen gegaan met mijn toenmalige vriendin.
We zijn in het bezit van een woning die 50-50 verdeeld is.
Bij het uiteengaan werd beslist dat zij in de woning verbleef, ik afstand zou doen van mijn deel van de woning (dit heeft een reden), en zodus geschrapt zou worden van de akte en lening.
Nu zijn we 7 maanden verder, zij woont nog steeds in dat huis (ik betaal wel niet meer) ben van januari elders gedomicilieerd, heb ook geen sleutels meer etc etc

We zijn al drie keer naar de notaris geweest maar telkens ze moest tekenen had ze een excuus...

Nu is het dus zo dat ik nog steeds op de lening sta en op de akte, terwijl ik hier niet meer verblijf!

Ik begrijp niet dat dit zomaar kan want blijkbaar kan ik hier niets tegen doen...ik kan ze niet dwingen om naar de notaris te gaan.

Iemand raad?

MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 12 jul 2015 20:57

Men kan niet verplicht worden om in onverdeeldheid te blijven. Om uw exvriendin te overtuigen samen de papieren te ondertekenen heeft u zelfs een zeer overtuigend argument in uw voordeel. LEg haar uit dat volgens de wet niemand verplicht kan worden in onverdeeldheid te blijven. Dat ze dus best als de wiedeweerga meekomt naar de notaris om die paperhandel af te handelen of dat u gewoon via de rechtbank de gedwongen verkoop aanvraagt. Dan krijgt u wél de helft van de overwaarde. En dan kan ze het huis nog kwijtraken aan een andere koper. Het is aan haar om te kiezen wat haar het voordeligste lijkt :-)

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”