barbecue op balkok/terras

asperger
Topic Starter
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

barbecue op balkok/terras

#1 , 02 jul 2015 21:26

Voor de zoveelste keer zijn mijn onderburen met houtskool vis aan het bakken op hun BBQ. Dat is loodrecht onder het raam van mijn slaapkamer, langs waar de rook en baklucht binnen in mijn appartement drijft.
Het intern reglement verbiedt "alle huishoudelijke taken op de terrassen en balkons".
Ondanks een verwittiging van de syndicus blijven ze geregeld die BBQ stoken.

Kan ik hier iets aan doen?
Is eten bereiden op een BBQ geen huishoudelijke taak en dus verboden?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jul 2015 09:18

Opnieuw syndicus verwittigen en er bij hem op aandringen dat dit niet meer gebeurd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

eylis
Berichten: 8840

#3 , 03 jul 2015 09:21

ik denk dat u dat zelfs mag blussen. Vuur maken op een balkon onder uw venster? Ik denk dat dat zelfs niet mag met/zonder intern reglement.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”