Alegeme vergadering belggen

gvd111
Topic Starter
Berichten: 164

Alegeme vergadering belggen

#1 , 01 jul 2015 12:55

Onze syndicus veegt bewust of onbewust zijn voeten aan onze vragen om een BAV te beleggen om bestaande problemen op te lossen. De onvrede bij de ME is groot! Een medebewoner stuurde in april 2014 een mail om enkele problemen te melden en vroeg om een BAV, geen reactie en hij herhaalde zijn vraag in mei 2014. We zijn nu juli 2015, enkele problemen zijn inmmiddels opgelost maar er is nog steeds geen BAV geweest en intussen is er eind 2014 een nieuw probleem bijgekomen dat niet opgelost raakt.
Er is een lek op het terras van een bovenbuur met waterinfiltratie bij de buur eronder.
Dit werd begin dit jaar aan de syndicus gemeld; er is een dakwerker komen kijken, deze heeft zijn bevindingen aan de syndicus overgemaakt. Er moest ook een schrijnwerker bij komen voor het verwijderen van de terrasplanken en alles werd op de lange baan geschoven. Omdat het vochtprobleem ernstig was, hebben zowel de verzekeringsagent als wij elk een dakwerker aangesproken die zowel de roofing als de schrijnwerkerij kon herstellen en de offerte hebben we eind april 2015 aan de syndicus bezorgd. We moesten ons geen zorgen maken, hij zou alles zelf wel regelen met zijn dakwerker maar we wachten nog steeds.
Vorig jaar hebben we na veel aandringen een afrekening gekregen en de belofte dat het zou beteren : tussentijdse facturen, stipte jaarlijkse vergadering, ... maar er verandert niets. Wat kunnen we hieraan doen?
Zelf een vergadering beleggen met of zonder hem en hem zijn onstlag geven?
Dank voor een antwoord.

mvg/Geert

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 01 jul 2015 14:24

Hem verplichten een BAV te beleggen met als enig agendapunt zijn eigen ontslag.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 01 jul 2015 15:54

Als 20% van de tienduizendsten schriftelijk en aangetekend deze BAV eist, met als agendapunt X, en in het schrijven ze een strikte termijn voor het beleggen van deze vergadering opnemen (bv. voor 15/09/2015) en de syndicus deze datum laat voorbijgaan is het voldoende dat één mede-eigenaar via het vredegerecht de schorsing van de syndicus en de aanstelling van een voorlopige syndicus middels geding vraagt.

Persoonlijk zou ik er ook korte metten mee maken en simpelweg als enige punten op de agenda ontslag syndicus en aanstelling nieuwe syndicus plaatsen. (naast de standaardpunten van bijeenroeping)

Reclame

gvd111
Topic Starter
Berichten: 164

#4 , 02 jul 2015 12:13

Mag dit ook per mail?
Heb slechte ervaring met een AS. Vorig jaar aan 2 personen een AS gestuurd en na 2 weken briefje van de postbode in de bus dat hij vergeefs geprobeerd had een AS te bezorgen en dat ik het op het postkantoor kon afhalen. Bleek dat het om mijn AS ging die beide personen niet afgehaald hadden. Ik stond dus terug op AF.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 02 jul 2015 12:30

Tenzij die personen uitdrukkelijk toelating hebben gegeven voor mail MOET het per AS.
Staat zo in de wetgeving.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

gvd111
Topic Starter
Berichten: 164

#6 , 02 jul 2015 12:44

oké bedankt dan bespreek ik dit verder met de andere mede-eigenaars.


Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”