En eindfactuur EN verhoging maandbedrag

Ingeborg79
Topic Starter
Berichten: 7

En eindfactuur EN verhoging maandbedrag

#1 , 30 jun 2015 09:14

Onze Syndicus heeft ons vorig jaar en dit jaar weer een factuur van ruim 300 euro bezorgd vanwege meer uitgaven dan inkomsten.
Bovendien is het maandbedrag vorig en dit jaar daardoor verhoogd.

Wat ik raar vind is dat als ik vraag naar een specificatie van deze kosten, hij geirriteerd refereert naar de notulen, waar ik totaal niet wijs uit kom, en ook niet uithaal waar die extra kosten inzitten? Bovendien zijn er geen werken uitgevoerd die deze kosten zouden kunnen doen verklaren?

Ik begrijp dat de maandbedragen omhoog gaan, echter begrijp niet waarom er ook nog een factuur is van ruim 300 euro, bij geen werken en hij deze niet wil toelichten?

wie heeft tips./advies/raad?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 jun 2015 10:30

Je kan toch zien waar de verhoging zit, als je de afrekeningen van de laatste jaren naast elkaar legt. Voor welke posten is er een merkelijk hogere uitgave?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 30 jun 2015 11:51

Je moet die 300 EUR bijbetalen omdat de provisies te laag waren.
Om het probleem volgend jaar te vermijden werden de nieuwe provisies dan ook verhoogd.
Logisch toch?

Waarom leest u de notulen van de vergadering niet?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

TELENET
Berichten: 78

#4 , 07 jul 2015 19:05

De reden voor het moeten betalen van die 300 EUR moet terug te vinden zijn op de jaarlijkse afrekening.
Op de AV moet toch gepraat worden over het budget en gestemd worden over de eventuele verhoging van de provisies.
Het is dan ook terug te vinden in de notulen van de vergadering.
De syndicus kan niet zomaar de provisies verhogen zonder uitdrukkelijke toestemming van de mede-eigenaars.
Denk ik toch.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”