verwijderen haag

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

verwijderen haag

#1 , 26 jun 2015 13:40

Diegen die dit forum wat volgen zullen al gemerkt hebben dat ik wat problemen heb met een buur van mij.

Ik heb wel wat kennis over de tuin en de wet en mede door de antwoorden op dit forum heb ik klacht ingediend wegens een haag die te dicht tegen de erfscheiding staat. Hierdoor kunnen wij onze afsluiting immers niet plaatsen.

Echter een bevriende politie agent adviseerde mij (tussen pot en pint) om die haag gewoon om te leggen en de bijhorende boete te betalen.
Maar niemand kan zeggen hoeveel die boete precies zou bedragen.
Als dit enkele honderden euro's is heb ik er dit wel voor over...??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 jun 2015 16:05

Zal er vanaf hangen hoe oud, lang en hoog die haag is, en uit welke soort plant. Kan zeer duur uitvallen. En wat ga je doen als rechter beslist dat je een nieuwe haag moet te zetten?.
Er bestaan lijsten met prijzen per lopende meter haag, soort en ouderdom. Heb daarvan ooit eens (meer dan 30 jaar geleden) een exemplaar gehad. Degelijke experten hebben gewoonlijk een dergelijke lijst.

marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#3 , 26 jun 2015 22:03

Het recht "in eigen handen nemen" is een delicate kwestie. Kan duur uitvallen !

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 26 jun 2015 22:16

Laat dat aub via verzoening en ten gronde door de vrederechter bepalen.
Kan effectief zeer duur uitvallen.

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#5 , 22 jul 2015 11:00

en het verhaaltje gaat verder...

Ondertussen deurwaarder ingeschakeld die hen een een aanmaning tot dagvaarding heeft gestuurd.
Nu zag ik vanmorgen dat ze hun haag eindelijk hebben ingekort zoals ik gevraagd heb... dus een rechtzaak in niet meer aan de orde.
Maar wie betaalt nu de kosten van de deurwaarder?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”