Verkeerde meterstanden door foute meterlabels

elnvdb
Topic Starter
Berichten: 1

Verkeerde meterstanden door foute meterlabels

#1 , 15 jun 2015 20:45

Hallo,

mijn man en ik huren sinds oktober 2013 een appartement in een residentie met 4 woonéénheden. Bij ontvangst van de jaarafrekening van onze energieleverancier, bleek dat we een veel groter verbruik hadden vergeleken met ons vorig appartement, dat bovendien veel oudere toestellen had. Na controle merkten we dat de labels die op de elektriciteitstellers bevestigd waren, niet overeenkwamen met het appartement dat ermee verbonden was. Aangezien het gebouw een nieuwbouw is die in 2011 werd gerenoveerd, geven de meters al sinds het begin een foute meterstand aan, die overeenkomt met een ander appartement, en is dit probleem bij oplevering dus niet ontdekt. 3 appartementen van de 4 werden zo verwisseld.
Toen ik dit doorgaf aan de syndicus, bleek dat ik het probleem zelf moest oplossen - wat mij nogal vreemd lijkt, aangezien het een probleem van de gemeenschappelijke delen betreft en het zich bovendien al stelde voor er nog maar sprake was van een huurder. De syndicus geeft aan dat zij niet mogen tussenkomen 'omwille van schending van de privacy'. Kan iemand mij bevestigen dat dit zo is ? Het is trouwens niet de eerste keer dat ik - als zelfstandige - moet thuisblijven wil ik dat er een mankement wordt hersteld, bv. de intercom van de gemeenschappelijke toegangsdeur. Kunnen ze dit zomaar van ons eisen ? Is dit niet de taak van de syndicus ?

Alvast bedankt!

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 15 jun 2015 21:34

Je kan altijd aan de syndicus vragen om deze niet in de syndicusovereenkomst opgenomen taak uit te voeren doch hij zal dan typisch 75€ per uur aanrekenen. De bouwheer de fout doen rechtzetten zal ook meer energie kosten dan uitgespaarde tijd. Bel de netbeheerder eens op met de vraag hoe je dit best oplost om de ean-codes te laten correct zetten. Kom met de medebewoners overeen hoe je het verbruik gaat verrekenen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”