Reservefonds

Boregard
Topic Starter
Berichten: 245

Reservefonds

#1 , 12 jun 2015 17:29

De voorzitter van de VME beweert dat het reservefonds NIET op een spaarrekening moet staan. Ik begrijp dat de interesten niet denderend zijn maar volgens mij helpen alle (kleine) beetjes.
Wie weet hierover iets?
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 12 jun 2015 18:27

Indien de av hierover zijn goedkeuring geeft kan dat geld bv ook in een fonds met kapitaals garantie gestoken worden, de keuzes zijn echter zeer beperkt (herinner me details niet). Zelf bezit ik flats in een gebouw waar 7 jaar geleden deze beslissing werd genomen en de toenmalige syndicus een een deel van het reservedonds belegde in een vastgoedbon met vaste rente van een verzekeringsmaatschappij. De 4,2% netto opbrengst zijn in huidige tijden zeer respectabel.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 12 jun 2015 21:01

De VME stelt de voorzitter aan en kan de voorzitter ontslaan... Het geld moet niet op een spaarrekening staan doch het mag natuurlijk wel.

@ vandenbos: ik veronderstel dat de syndicus die belegging uitvoerde in opdracht van de VME ?

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 12 jun 2015 23:24

Jawel. De overdracht van contactpersoon bij de verzekeringsmaatschappij toen we van syndicus veranderden heeft wel enige voeten in de aarde gehad.

marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#5 , 13 jun 2015 21:53

Toch oppassen en letten op de liquiditeit : het geld moet binnen korte termijn beschikbaar zijn voor besliste uitgaven.

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 13 jun 2015 22:10

Inderdaad dat is een van de voorwaarden bij de keuze.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”