verwarmingskosten appartement

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

verwarmingskosten appartement

#1 , 07 jun 2015 21:12

Ik verhuur een appartement.
De verwarming is gemeenschappelijk. Het verbruik per appartement wordt gemeten met metertjes.
Dat staat zo in de statuten.

Begin dit jaar kreeg ik van de syndicus een afrekening voor alle kosten van het jaar 2014, dus inclusief verwarming.
Dat gebeurt zo al jaren.
De rekeningen werden voorafgaand door de AV goedgekeurd na nazicht door de rekeningcommissaris.

Nu krijg ik van de syndicus opnieuw een afrekenng voor de verwarmingskosten.
Hij beweert dat zijn vorige afrekening niet klopte omdat hij de verwarmingskosten niet had verdeeld volgens de metertjes
maar volgens de duizendsten van de appartementen.

Eens de rekeningen/balans goedgekeurd door de AV dan mag hij die toch niet zomaar veranderen?
Over deze wijziging heeft noch de rekeningcommissaris, noch de AV goedkeuring gegeven.

Bovendien: hoe moet ik deze nieuwe afrekening rechtvaardigen tov de huurder?
Waar een weg is is een wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 11 jun 2015 21:19

Stuurt U de huurder jaarlijks samen met de onkostenafrekeing niet automatisch een afrekening/faktuur van (bvb Caloribel) de firma die de meteropnames gedaan heeft ? Als huurder krijg je normaal toch minimum steeds de faktuur mee van de verwarmingskosten. Ik vraag ik me hier af waarom de syndicus die niet aan u gegeven heeft ? Trouwens die fakturen worden gewoonlijk per app't opgesteld, en gezamelijk naar de beheerder van het gebouw gestuurd. In dat geval zal de huurder die vergissing begrijpen, tenzij u de faktuur van de verwarmingskoten niet steeds bij de jaarafrekening hebt gevoegd.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”