Kleur deurlijst en raam niet conform

Nique
Topic Starter
Berichten: 44

Kleur deurlijst en raam niet conform

#1 , 03 jun 2015 12:29

Hallo ,
Op de laatste AV werd er o.a.een punt gemaakt over het uitzicht v h gebouw nl dat ramen, zonneluifels....in dezelfde kleur moeten zijn. Heel normaal dus!
Nu vond de RvM dat er een nieuwe ingangsdeur moest komen. Al 14 dg na de AV stond het bedrijf er al met de deur. Ondertussen was ik naar het buitenland vertrokken voor 8 md . Al snel werd er gemeld dat de deur ipv bruin aan de binnenkant spierwit is. Na mijn telefonisch contact met de syndicus, zei hij hiervan niet op de hoogte te zijn en nam de offerte. Hierop stond in kleine lettertjes dat de binnenkant wit zou zijn! Hij was verbaasd en voelde zich beetgenomen door de Persoon in de RvM die voor deze offerte had gezorgd.
Vanuit het buitenland kon ik moeilijk naar de vrederechter stappen en andere ontevreden ME hebben veel gepraat maar niets ondernomen. Ook de syndicus heeft zijn verantwoordelijkheid niet opgenomen, volgens mij. Ondertussen werd ook het raam naast de deur met een witte lijst bekleed , wat nog eens voor een meerprijs gaat zorgen.
Mijn vraag is nu of ik nu nog iets kan ondernemen en wát? De prijs wordt verrekend in de volgende afrekening .
Wat denken jullie?
Bedankt bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 jun 2015 12:43

Als offerte een witte binnenkant betreft, en syndicus heeft dat zo besteld, kan geen enkel vrederechter in ons land hier iets aan doen. Hij zal gewoon zeggen dat syndicus beter moet leren lezen. Welke verantwoordelijkheid moest de syndicus dan opnemen? Er werd geleverd wat besteld was.

Nique
Topic Starter
Berichten: 44

#3 , 03 jun 2015 14:14

Dank je, maar ik dacht dat een syndicus die een fout maakt, hiervoor moest opdraaien, en zeker als hij blindelings een offerte tekent en wij ook nog eens een meerkost te betalen krijgen.
Grtjes

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 03 jun 2015 16:29

Ben je zeker dat de deur meer kost met bruin aan buitenzijde en wit aan binnenzijde?
Welke fout heeft de syndicus gemaakt? Als de AV die offerte heeft goedgekeurd, moet hij die ook bestellen, en geen andere. Het is toch de AV die de offerte heeft goedgekeurd, en niet de syndicus.

BrechtS
Berichten: 463

#5 , 03 jun 2015 16:32

Ben je zeker dat de deur meer kost met bruin aan buitenzijde en wit aan binnenzijde?
Welke fout heeft de syndicus gemaakt? Als de AV die offerte heeft goedgekeurd, moet hij die ook bestellen, en geen andere. Het is toch de AV die de offerte heeft goedgekeurd, en niet de syndicus.
Zou het niet kunnen dat die meerkost is van dat raam dat vervangen is naar wit vanbinnen? Dat dat de meerkost is die wordt bedoelt ervan uitgaand dat doordat de deur wit vanbinnen is, het raam is aangepast om erbij te passs

j.demoor
Berichten: 10360

#6 , 05 jun 2015 11:07

“Art.577-8.§ 4. Ongeacht de bevoegdheid die hem door het reglement van medeëigendom wordt toegekend, heeft de syndicus tot opdracht :...3° de beslissingen die de algemene vergadering heeft genomen, uit te voeren en te laten uitvoeren...”(Burgerlijk Wetboek).

‘Op de laatste AV werd er o.a.een punt gemaakt over het uitzicht v h gebouw nl dat ramen, zonneluifels....in dezelfde kleur moeten zijn.’...’Hierop stond in kleine lettertjes dat de binnenkant wit zou zijn’

Indien de beslissing van de laatste AV ook de deur betreft dan is het aan de syndicus = uitvoerder om die beslissing correct uit te voeren en zelf (of zijn aansprakelijkheidsverzekering) de gevolgen van de verkeerde bestelling te dragen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”