inlichten buren bij verbouwingen?

debaerks
Topic Starter
Berichten: 4

inlichten buren bij verbouwingen?

#1 , 02 jun 2015 11:31

Onze buren hebben een bouwaanvraag ingediend voor verbouwingen. De stedebouwkundige vergunning werd hen toegekend en nu wordt dit bekendgemaakt via een geel bord in hun voortuin.
Vandaag heb ik de plannen gaan inkijken en blijkbaar gaan ze de terras op de eerste verdieping verder uitbreiden met 4m, met als gevolg dat ze een grote inkijk hebben in onze tuin, keuken en living.
Ik vraag me af of de buen hiervoor geen toelating hadden moeten vragen aan ons????
Weet iemand welke regelgeving hier van toepassing is?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fieke0509
Berichten: 188

#2 , 02 jun 2015 11:32

U kan nu toch bezwaar aantekenen? Daarvoor dient het geel plakkaat toch?

debaerks
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 02 jun 2015 12:06

Wij kunnen inderdaad bij de bestendige deputatie bezwaar indienen. Maar voordat ik bezwaar indien had ik graag geweten of mijn buur al dan niet een procedurefout heeft gemaakt, of ik maw "een poot heb om op te staan".

Reclame

KimSe
Berichten: 697

#4 , 02 jun 2015 12:14

Wanneer de verbouwingswerken van jullie buren binnen de geldende bouwvoorschriften vallen en wanneer er niet aan een gemeenschappelijke muur wordt geraakt, is er in principe geen goedkeuring van jullie nodig.

Om bezwaar in te dienen hoeven toch geen procedurefouten gebeurd te zijn?

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 02 jun 2015 12:31

Wat is de afstand tussen terras en uw raam?
Meer dan 1,9 meter?

debaerks
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 02 jun 2015 21:03

De buur zal de gemeenschappelijke muur met 2 meter verlengen. Hij zal zijn terras uitbreiden op de eerste verdieping. In tegenstelling tot wat ik eerder gezegd heb is er geen inkijk (de gemeenschappelijk muur zal 4 meter hoog zijn waardoor er geen inkijk is vanop op zijn terras in onze tuin/huis). Wel vind ik het vreemd dat de buur nooit toestemming heeft moeten vragen aan mij om deze muur uit te bouwen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”