plaatsing serre

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

plaatsing serre

#1 , 20 mei 2015 16:17

Moet een kleine serre ook op 1 meter van de erfgrens staan?

Een belangrijk detail is wel dat dit om een kleine serre gaat die nie geankerd is en men met gewone mankracht kan verplaatsen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BrechtS
Berichten: 463

#2 , 20 mei 2015 17:26

Ik denk dat u dan nog steeds de voorgeschreven afstand tot de grens moet respecteren. Ik ben niet zo zeker of dit moet meegerekend worden bij de maximum oppervlakte bijgebouwen of niet.

Sirkii
Berichten: 5410

#3 , 20 mei 2015 20:52

Vraag geWoon aan je buur of t hem/haar stoort dat je een klein afbreekbaar serretje dichter bij de afsluiting plaatst. Als hij akkoord gaat (omdat je de beplanting die er eventueel nog is kan onderhouden) dan doe je dat. Mocht een nieuwe eigenaar protesteren danverplaats je gewoon. Hounde juristen hierbuiten ;-) als je buur akkoord is.

Reclame

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#4 , 21 mei 2015 08:40

Maar in de voorwaarden van de ruimtelijke ordening staat ook dat de afstand van 1 meter niet gerespecteerd dient te worden indien de serre geplaatst wordt tegen een bestaande sheidingsmuur.

We hebben de serre momenteel tegen de bestaande afsluiting geplaatst op de erfgrens.
Dus als ik de voorwaarde goed begrijp kan deze afsluiting dienen als scheidingsmuur en mogen we de serre er in principe tegen plaatsen?

P.S. We hebben nog geen buren en kunnen de serre wegens plaatsgebrek niet verplaatsen.
Als we uiteindelijk buren krijgen wil ik graag met zekerheid weten of de serre al dan niet wettelijk staat. De wet hieromtrent zegt de afstand van 1 meter te respecteren maar er zijn ook een paar uitzonderingen. Ik vermoed dat onze serre bij deze uitzondering behoort, aangezien hij tegen een bestaande scheidingsmuur staat...? Maar wil dit graag bevestigd zien op dit forum?

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 21 mei 2015 09:34

Een afsluiting is niet noodzakelijk een scheidingsmuur.

Spreek gewoon af met de buren en zet dit eventueel op papier.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”