Landmeting en verjaring.

Gerard2013
Topic Starter
Berichten: 25

Landmeting en verjaring.

#1 , 16 mei 2015 16:48

Ons perceel is opgemeten door een landmeter vlak voor de koop in 2015.

Op het opmeetplan staat daar een perceelgrens aangegeven volgens landmeter xxx uit 1953.
Deze perceelgrens komt van een meting gedaan bij de koop van aanliggend perceel.

Er kan geen verjaring zijn opgetreden aldus een Notaris.
Ons perceel en aanliggend perceel zijn lange tijd in eigendom geweest van dezelfde eigenaar.
Waarna aanliggend perceel een eigenaar erbij is gekomen ( minder dan 30jaar geleden)

In kort in ons plan staat een perceelgrens van 1953.
Volgens deze perceelgrens ligt de schutting ongeveer 55 cm binnen ons grondgebied.
Aannemende dat het opmeetplan op schaal is afgedrukt :) .
Ook volgens de vorige eigenaar ligt de schutting op ons grondgebied.

Echter de maatvoering op het opmeetplan reikt niet tot de perceelgrens maar tot de schutting.
De landmeter spreekt telefonisch dat hij met de maatvoering geprobeerd heeft de perceelgrens van 1953 te reconstueren.
De Notaris heeft nooit antwoord gekregen betreffende het onduidelijke opmeetplan.
Vermoedelijk heeft hij zich laten beinvloeden door een aanliggende eigenaar tijdens het opmeten.

Mijn vraag:
Hoe kan ik de verjaringstermijn stuiten?
Sturen aangetekend schrijven?
Brief via een gerechtsdeurwaarder?
Dwingen de landmeter zijn opmeetplan te verduidelijken?
Echter dat laatste al denk ik op zich de verjaringstermijn niet stuiten.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding